وبیمه؛ عامل مهم رونق صنعت بیمه در بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه صنعت بیمه از عوامل مهم توسعه و پیشرفت کشورها به حساب می‌آید و توسعه این بخش نشان از بهبود وضع اقتصادی و ترقی سطح زندگی افراد یک جامعه دارد. عمده توسعه شاخص‌های بیمه‌ای و سوددهی آن‌ها از دو محل عملیات بیمه‌ای و درآمد سرمایه گذاری حاصل می‌شود. برخی شرکت‌های سرمایه گذاری به همین منظور شکل گرفته‌اند که دارای ویژگی‌های خاصی برای کسب سود هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

یکی از این شرکت‌ها، «سرمایه گذاری صنعت بیمه» است که در راستای کسب سود از سرمایه گذاری‌ها تاسیس شد. این شرکت مانند دیگر سرمایه گذاری‌های بیمه نقش عمده‌ای را در رونق بورس و اوراق بهادار ایفا می‌کند. در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری از این مجموعه‌ را برای خوانندگان و علاقمندان به سرمایه گذاری و صنعت بیمه ارائه می‌دهد؛

آغاز به کار سرمایه صنعت بیمه

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه به منظور سرمایه گذاری و واسطه گری مالی فعالیت خود را شروع کرد. موضوع اصلی فعالیت این مجموعه، سرمایه گذاری در سهام، واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها، سهم الشرکه و موسسات و صندوق‌های سرمایه گذاری است. البته این نوع سرمایه گذاری با هدف کسب انتفاع، به شرط عدم اختیار یا نفوذ قابل ملاحظه اشخاص شرکتی یا وابستگان آن‌ها، در قالب‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

شرکت‌های مهندسی مشاور ایران، صبا بیمه ایرانیان و … از برندهای همکار سرمایه گذاری صنعت بیمه محسوب می‌شوند. هدایت این مجموعه در حال حاضر با امیرحسین ارضاء است.

راز آسمان پایتخت

سهام وبیمه و سوددهی آن

سرمایه گذاری صنعت بیمه در سال 1378 به عنوان دویست و هشتاد و هفتمین مجموعه در سازمان بورس اوراق بهادار تهران ثبت شد. سرمایه اولیه این شرکت مبلغ 45 هزار میلیون ریال تقسیم شده به 45 میلیون سهم یک هزار ریالی بود. در حال حاضر میزان سرمایه این مجموعه مبلغ 2 هزار میلیارد است.

سهام این شرکت با نماد «وبیمه» در بازار بورس معامله می‌شود. با توجه به اطلاعات مناسب آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده این مجموعه در سال گذشته و مطابق دیگر شرایط مندرج در مواد 12 تا 15 دستورالعمل پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام آن از تابلوی فرعی به تابلو اصلی بازار اول بورس تهران انتقال پیدا کرد. ارزش بازاری کنونی سهام وبیمه تقریبا 10 هزار و 360 میلیارد ریال است.

شرکت بیمه مرکزی، یک میلیارد سهام سرمایه گذاری صنعت بیمه را در اختیار دارد. بیمه مرکزی ایران و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبانیک دیگر سهامداران عمده این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری، مجموعه سرمایه گذاری‌های خود را برابر 2.880 میلیارد اعلام کرد؛ این سرمایه گذاری متشکل از دو بخش پذیرفته شده در بورس و خارج بورس بود.

این مجموعه در بخش پذیرفته شده در بورس 1.929 میلیارد ریال و در بخش خارج ازبورس 950.662 میلیون ریال سرمایه گذاری انجام داد.

پروژه‌های در دست اقدام وبیمه

دقیقا یکسال گذشته این شرکت با مازاد ارزش پرتفوی بورسی 1.755 میلیارد ریالی همراه شد. ارزش پرتفوی غیربورسی این شرکت در همان زمان به 616 میلیارد ریال رسید که این مبلغ شامل 262 میلیارد ریال سپرده‌های بانکی است.

این مجموعه اکنون تکمیل پروژه مجتمع تجاری- اداری گلستان خیام با زیربنای کل 58 هزار و 143 مترمربع را در دستور کار خود دارد. به همین منظور هم سرمایه گذاری صنعت بیمه در حال حاضر رایزنی‌های خود را با سایر شرکای پروژه در خصوص ادامه عملیات ساخت و تکمیل این سازه انجام داده است.

مرتبط با : سرمایه گذاری صنعت بیمه
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز