سرمایه گذاری سپه؛ متمرکز بر سهام شرکت‌های بورسی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار بورس با تمام افت و خیزهایش، باز هم یکی از جذاب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. شاید در نگاه اول این موضوع برای متقاضیان حضور در بورس مطرح شود که با مبالغ کم امکان سرمایه گذاری وجود ندارد. اما وجوه کم اگر به درستی و برای خرید سهام مناسب به کار روند، منجر به یک سوددهی خوب برای افراد خواهند شد؛ به شرط اینکه افراد با برنامه درست و استفاده از واسطه‌های مالی بورسی خوب به انجام این کار بپردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری در ایران بر اساس شرع و قوانین حاکم در کشور صورت می‌گیرد. شرکت‌های سرمایه گذاری ایرانی معمولا در خصوص مبلغ یا سرمایه‌ای که در اوراق بهادار یا مشارکت جمع شده، فعالیت دارند. سهام موجود در پرتفوی این شرکت‌های واسطه‌ای، به منظور دستیابی به سود کوتاه مدت خریداری و نگهداری می‌شوند. شرکت «سرمایه گذاری سپه» نیز به همین نوع فعالیت‌ها مشغول است.

مجموعه‌ای با تجربه 30 ساله

سرمایه گذای سپه از سال 1370 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. این مجموعه طی 30 سال فعالیت خود به خرید و فروش و همچنین سرمایه گذاری در اوراق بهادار و اقدامات مرتبط با بازار سرمایه پرداخت. این شرکت در دارایی‌های فیزیکی و انواع پروژه‌های مختلف تولیدی و ساختمانی و… هم سرمایه گذاری می‌کند.

چشم انداز این مجموعه در چهار محور اساسی شامل: اصلاح ساختار و ترکیب پرتفوی، تامین نقدینگی از منابع ارزان قیمت و افزایش سرمایه، ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به سهامداران، کاهش ریسک‌های غیرسیستماتیک مجموعه‌های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی و تلاش هر چه بیشتر برای کاهش دوره وصول مطالبات ناشی از سود سرمایه گذاری شرکت‌های سرمایه پذیر خلاصه می‌شود. در حال حاضر مدیریت این مجموعه برعهده محمدابراهیم آقابابایی است.

راز آسمان پایتخت

سوددهی مدوام وسپه

سرمایه گذاری سپه سال 1371 در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده و از آن سال، سهام این شرکت با نماد «وسپه» در بازار عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری سهام این شرکت 117 هزار و 360 میلیارد ریال است. گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و همچنین موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌های ملی و ادغام شده و شرکت سرمایه گذاری مهر از سهامداران عمده وسپه محسوب می‌شوند.

شروع سال مالی این مجموعه از آغاز دی ماه محاسبه می‌شود. در انتهای سال مالی قبل این مجموعه هزار و 300 ریال سود بین سهامداران خود تقسیم کرد. سود سهام محقق شده وسپه عمدتا از محل سود سهام دریافتی شرکت‌های گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری امید، نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و داروسازی فارابی بود. این شرکت در سال مالی گذشته موفق به کسب سود خالص 10 هزار و 580 میلیارد ریالی شد.

تمرکز سرمایه گذاری سپه در چیست؟

سبد سهام سرمایه گذاری سپه نشان دهنده این است که تمام تمرکز آن بر شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه معطوف شده و شرکت‌های غیربورسی سهم بسیار کمی از پرتفوی این مجموعه دارند. همین میزان تمرکز این شرکت موجب رشد ارزش سهام آن در بازار سرمایه شده است.

این شرکت در جهت افزایش مداوم کیفیت و پایداری سود خالص، گنجاندن سهام صنایع دارای ثبات بیشتر و اطمینان مطمئن‌تر در سبد خود و مواردی از این دست تلاش می‌کند.

مرتبط با : سرمایه گذاری سپه
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز