سامانه های دفاع هوایی روسیه در کمین بمب‌افکن‌های B-52 آمریکایی

لست سکند

به نوشته رسانه های روسی، این کشور غافلگیری ناخوشایندی را برای بمب افکن های B-52 آماده کرده است – آنها یا ساقط می شوند و یا مورد هدف قرار می گیرند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آویا پرو، روسیه ممکن است با تکرار “ترفند” ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک، اما این بار این سناریو را بر روی بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده امریکا پیاده کند.
انتقال بمب افکن های استراتژیک B-52 آمریکایی به مرزهای روسیه می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری در صفوف نیروی هوایی ایالات متحده شود ، زیرا به نوشته این نشریه امروز نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از همه جهات (غربی ، جنوبی و شمالی) سیستم های جنگ الکترونیکی قدرتمندی در مرزهای خود مستقر کرده است .

این سیستم ها قادر به مهار سیگنال های GPS هستند که در نتیجه ایجاد اختلال در این سیگنال ها و جایگزین کردن آنها، هواپیماهای آمریکایی عمدا مرزهای روسیه را نقض خواهند کرد و پس از آن هواپیماهای جنگی روسیه یا به زور آنها را مجبور به فرود می کنند و یا به مانند متجاوزین بر رویشان آتش گشوده و آنها ساقط می کنند.

استفاده از ترفندی که ایرانی ها با موفقیت انجام دادند

به نوشته این پایگاه خبری تاکتیک مشابهی (جایگزین کردن سیگنال های GPS) یک سال قبل توسط نیروهای مسلح ایران ، بر هواپیمای بدون سرنشین استراتژیک آمریکایی اعمال و باعث ساقط کردن آن شده بود.

راز آسمان پایتخت

این پایگاه خبری روسی پیشتر گزارش داد که حداقل شش بمب افکن استراتژیک آمریکایی شبانه از ایالات متحده به انگلستان منتقل شده بودند تا از آنجا ، همانطور که انتظار می رود ، پروازهایی را برای انجام عملیات در داخل خاک روسیه تمرین کنند.

تا به امروز ، سیستم های جنگ الکترونیکی قدرتمندی در تمام نقاط کلیدی ممکن در مرزهای روسیه مستقر شده اند که قادر به دستکاری سیگنال GPS و جایگزینی آن در فواصل حداکثر 250-300 کیلومتر هستند.

به گفته کارشناس این نشریه: “در حقیقت ، تغییر مختصات فعلی GPS چندان دشوار نیست و بنابراین ، فریب دادن بمب افکن های آمریکایی به نقض حریم هوایی روسیه کاملاً محتمل است ، جایی که می توان در صورت عدم اطاعت از دستورات ، هواپیماهای متجاوز را مجبور به فرود یا به آنها شلیک کرد. به خصوص که آمریکایی ها با چنین تحریکاتی شرایط بسیار خطرناکی را ایجاد می کنند. و یک “درس” از روسیه می تواند به سرعت ایالات متحده را متقاعد کند که انجام اینگونه تمرینات برای تجاوز به خاک روسیه در آینده مملو از مشکلات جدی برایشان خواهد بود.

اخبار مرتبط و مهم حوزه نظامی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “سامانه های دفاع هوایی روسیه در کمین بمب‌افکن‌های B-52 آمریکایی

  1. چپ+کُلْ گفته:

    یه پیغام ویژه جهت ولادیمیر پوتین دارم. برادر ارجمند وقالطاغ جناب پوتین دست از جنگ افروزی و خشونت بردار، دنیا تحمل جنگی ویرانگر و خانمانسوز ندارد. دیگر اینکه ملت ایران را از گروگان خودت رها کن، بزار زندگی کنیم بخدا گناه داریم، اقای پوتین پول ایران بی ارزش ترین پول دنیا شده، صدقه سری شما، پاچه مرغ شده کیلویی 8هزارتومان،رها کن مارا، ایران را جلو انداختی سپر خودت کردی هرنوع تحریمی امریکا دوست داشت برسر این ملت ازمایش کرد، اقای پوتین بزار زندگی کنیم، بزار اگه ملت ایران دشمن دارند، یکبار این دشمن بیاد کار ما را یکسره کند، و بعد اروم زندگی کنیم.

  2. پوتین اف گفته:

    شک نکن اگر یک روز پوتین به این اعتقاد برسد که میتواند امریکا را سرنگون کند صبر نمی کند دست به اقدام میزند . حالا شما چرا عروسی گرفتید ؟

  3. رضا گفته:

    باید منافع کل تاریخ ایران رو در نظر بگیریم. بیشترین ضربات مهلکی ک ایران خورده از جانب روسها بوده… مرگ بر شوروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز