فروش سری دوم سامانه موشکی اس-400 به ترکیه قطعی شد

فروش سری دوم سامانه موشکی اس 400 روسیه به ترکیه قطعی شده و مراحل نهایی قرارداد و در حال انجام است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایتارتاس، رئیس شرکت صادرات تجیهیزات دفاعی روسیه Rosoboronexport ضمن اعلام این خبر گفت که دو طرف در حال گفتگو در خصوص بخش مالی قرارداد هستند.
الکساندر میخییِف روز یکشنبه در حاشیه نشست “ارتش 2020” در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد فروش بین دو کشور امضا شده است یا خیر گفت: بله، قرارداد فروش سری دوم سامانه موشکی S-400 به ترکیه منعقد شده است و شرایط مالی برای اجرای این قرارداد در حال بحث است.
وی در خصوص شرایط عملیاتی شدن قرارداد توضیح داد: “[شرایط عملیاتی قرارداد] به آمادگی شرکای ما برای حل و فصل نهایی امور مربوط به تأمین اعتبار مالی این پروژه بستگی دارد.”

بومی سازی تولید سامانه اس 400 در ترکیه جزو قرارداد نیست

دیمیتری شوگایف ، مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی و فنی فدراسیون روسیه گفت: روسیه و ترکیه هیچ توافقی برای بومی سازی تولید قطعات سیستم پدافند هوایی S-400 در خاک ترکیه به عنوان بخشی از آماده سازی قرارداد ارسال دومین سری از این سامانه ها را به آنکارا امضا نکرده اند.

شوگایف در پاسخ به این سؤال كه چه فناوری هایی طبق قرارداد دوم فروش سامانه اس 400 قرار است به ترکیه انتقال یابند اظهار داشت: در حال حاضر ما هیچ توافقی در مورد بومی سازی تولید قطعات سامانه های پدافند هوایی Triumph S-400 در ترکیه نداریم.

آریاک سفر

وی تاکید کرد که گفت و گو درباره فروش دومین مجموعه هنگ-اس -400 به ترکیه از پایان سال 2019 در مرحله پیشرفته ای قرار دارد. وی اضافه کرد: “در حال حاضر جنبه های فنی باقی مانده قرارداد و زمان تحویل سیستم ها توافق شده است. ما در انتظار تصمیم نهایی طرف ترکیه ای هستیم.”

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فروش سری دوم سامانه موشکی اس-400 به ترکیه قطعی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز