روسیه یک سامانه ضد پهپاد پیشرفته در سوریه آزمایش کرد

لست سکند

ارتش روسیه از ساخت یک سیستم دفاع هوایی بی نظیر که به طور خودکار هواپیماهای بدون سرنشین دشمن (پهپاد) را نابود می کند، خبر داد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آویا پرو، ارتش روسیه موفق به ساخت و احتمالاً آزمایش جدیدترین مجموعه ضد هوایی “KUPOL-PRO” در خاک سوریه شده است که می تواند برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین دشمن در مقیاس های کوچک استفاده شود.

در سال 2019 خبرهایی در خصوص طراحی چنین سامانه ای منتشر شده بود، اما گفته شده بود که چنین سامانه ای برای اهداف غیر نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کما اینکه این مجموعه به خوبی می تواند برای اهداف نظامی نیز در مورد استفاده قرار گیرد.

موفقیت سامانه ضد پهپاد جدید روسیه در جنگ سوریه

به گفته مقامات نظامی روسی، این سلاح پیشرفته روسی ضد پهپادها بر اساس تجربه بدست آمده توسط متخصصان روسی در سوریه طراحی شده است. این سامانه پیشرفته می تواند تمامی پرنده های دشمن را ردیابی کرده و باعث کاهش کارایی آنها شود. گفته می شود که این سلاح جدید به ارتش روسیه اجازه داده است تا حملات پهپادهای دشمن را در سوریه با موفقیت دفع کند.

راز آسمان پایتخت

اطلاعات نسبتاً کمی درباره جزئیات این سامانه جدید اعلام شده است ، با این حال ، بدیهی است که نسب به نسخه های مشابه علاوه بر افزایش دامنه هدف گیری، این سیستم همچنین دارای ابزارهای بسیار قدرتمندتری برای “جنگ الکترونیک” است ، در حقیقت “پهپاد” یا هر هواپیماهای بدون سرنشین دشمن که وارد محدوده گنبد شود مورد هدف قرار می گیرد.

به نوشته این پایگاه خبری: “سامانه قابل حمل Kupol-PRO برای ایجاد اختلال در تجهیزات ارتباطی و کنترل وسایل هوایی بدون سرنشین به منظور محافظت از حریم هوایی مناطق حیاتی با استفاده از نفوظ الکترومغناطیسی بر روی زیر سیستم های الکترونیکی پهپادها طراحی شده و آنها را غیرفعال می کند.

در مقایسه با نسخه های مشابه، این سلاح جدید شعاع عمل بیشتری دارد. “Kupol” به شکل واحدهای مونتاژ سریع ساخته شده است و به کاربر اجازه می دهد تا ظرف 3 دقیقه سامانه را مونتاژ و جمع آوری کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “روسیه یک سامانه ضد پهپاد پیشرفته در سوریه آزمایش کرد

  1. نیما گفته:

    جهان اسلام عل الخصوص سرزمین منحوس خاورمیانه محل آزمایش تسلیحات جدید شرق و غرب است. در قرن بیست و یکم هنوز توحش در سرزمینی که بقول کتابهای مقدس 124000 پیامبر از آنجا ظهور کرده بشدت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز