قطب شمال جولانگاه جنگنده‌های میگ 31 و بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه می‌شود

لست سکند

ماهواره Planet اخیرا تصاویر منحصر به فردی را ثبت کرده است که نشان دهنده تحرکات نظامی و تغییرات گسترده در پایگاه روسیه در قطب شمال از جمله آماده شدن باند فرودگاه این پایگاه برای فرود جنگنده های میگ 31 و بمب افکن های استراتژیک این کشور است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از کامسامولسکایا پراودا، نشریه The Drive در مطلبی گزارش داد ماهواره Planet تصاویر جدیدی از پایگاه نظامی Nagurskoye روسیه در قطب شمال ثبت کرده است که این کشور باند فرودگاه این پایگاه را تا طول باورنکردنی 3.5 کیلومتر که به نوبه خود بسیار عظیم می باشد، افزایش داده است.

متخصصان این نشریه معتقدند طولانی شدن باند فرودگاه به روسیه اجازه می دهد هر هواپیمای نیروهای مسلح این کشور را به پایگاه نظامی قطب شمال ببرد.

به عنوان مثال ، هواپیماهای جنگنده مافوق صوت دوربرد MiG-31 و همچنین بمب افکن های استراتژیک Tu-95 و Tu-160 و هواپیماهای ضد زیردریایی Tu-142 با برد طولانی می توانند در این پایگاه هوایی مستقر شوند. در این نشریه آمده است که هواپیماهای IL-76 در حال پرواز به پایگاه بوده و کارمندان، مواد غذایی و تجهیزات مورد نیاز را به آنجا منتقل کرده اند.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است این هواپیماها پیشتر نیز پروازهایی بر روی قطب شمال از پایگاه هایی در سرزمین اصلی فدراسیون روسیه انجام داده اند و باعث بروز برخی مشکلات برای رقبا شده اند. این نشریه به ویژه در مورد برخی اختلالات بوجود آمده در عملیات زیردریایی های خارجی اشاره کرده است.

به گفته کارشناسان، پایگاه نظامی روسیه که به “شبدر قطب شمال” معروف است به این کشور اجازه می دهد تا “آسمان و دریا را در مسافت های طولانی” در اطراف پایگاه کنترل کند.

اخبار مهم حوزه نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز