گوشی آیفون به قیمت قبل باز می ‌گردد؟

لست سکند

رسانه ها از لغو ممنوعیت واردات گوشی های موبایل بیش از 300 یورو توسط سرپرست وزارت صنعت خبر می دهند که این امر به معنای بازگشت آرامش به بازار گوشی های آیفون خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، خبر ممنوعیت واردات گوشی های بیشتر از 300 یورو با وجود سهم اندک این گوشی ها از بازار موبایل کشور تلاطم شدیدی در بازار گوشی های آیفون و برخی دیگر از گوشی های گران قیمت ایجاد کرد و بیم سرایت موج گرانی به دیگر گوشی ها نیز وجود داشت.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات این ممنوعیت را به نفع بازار نمی دانست و خبر از تلاش برای لغو آن داده بود.

در آخرین تحول، دقایقی پیش عصر ایران خبر داده است که با دستور وزیر صمت؛ محدودیت 300 یورویی واردات گوشی متوقف می‌شود.

بنا به اعلام عصر ایران اخبار رسیده از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حاکی از آن است که با دستور مدرس خیابانی -سرپرست وزارت صمت- واردات گوشی طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و محدودیت 300 یورویی واردات گوشی، تا اطلاع ثانوی حذف شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ممنوعیتی که قابلیت اجرایی نداشته است

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان این که اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو، مبنی بر صورتجلسه یکی از جلسات کمیته تخصیص ارز است که با حضور بانک مرکزی، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های تصمیم‌گیر برگزار شده است، گفت: مصوبات این جلسه هنوز به تائید کمیته مشترک بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده است، بنابراین تا زمان ابلاغ رسمی به گمرکات، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

به نظر می رسد با ابلاغ رسمی لغو  ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو، آرامش به بازار این گوشی ها و خصوصا گوشی های آیفون بازگردد.

بر اساس آخرین اخبار و بنا به اعلام تسنیم با تصمیم نهایی کمیته متشکل از وزارت صمت، بانک مرکزی، و وزارت ارتباطات “هیچ تغییری در واردات گوشی موبایل بالاتر از 300 یورو به وجود نخواهد آمد و روال واردات این گوشی ها حتی به صورت مسافری هم بدون هیچ تغییری ادامه خواهد داشت”.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز