ریزش قیمت آپارتمان های کلید نخورده در سال 1400

ژیوار

آینده بازار مسکن در سال 1400 دغدغه بسیاری از متقاضیان این بازار است و با این که کارشناسان پیش بینی‌های  مختلفی در این باره داشته‌اند اما به نظر می‌رسد در سال آینده قیمت آپارتمان های کلید نخورده به دلایلی با کاهش مواجه شود.

به گزارش کاماپرس، بازار مسکن در ماه های ابتدایی سال 1399 با افزایش قیمت ها مواجه شد و با این که این بازار در مقایسه با بازارهای دیگر مثل بورس و بازار ارز تورم کمتری را در نیمه ابتدایی سال به ثبت رساند اما تلاطم قیمت ها و شیب تند گرانی در بازار مسکن به حدی بود که موجب دورتر شدن رویای خانه دار شدن برای بسیاری از اقشار فاقد مسکن شد.

پرسشی که ذهن بسیاری از متقاضیان مسکن را به خود مشغول کرده است این که آیا با توجه به افق پیش روی اقتصاد ایران که بسیاری معتقدند نرخ ارز در سال آینده کاهش خواهد یافت ، بازار مسکن نیز با کاهش تورم مواجه می شود؟

رکود بازار مسکن قطعی است

تقریبا تمام کارشناسان معتقدند بازار مسکن در سال 1400 و حتی 2 تا 5 سال بعد از سال 1400 با کاهش تقاضای خرید و رکود دست و پنجه نرم خواهد کرد اما عده ای معتقدند این رکود موجب کاهش قیمت مسکن نمی شود و آنچه در این بازار حاکم می شود رکود تورمی خواهد بود.

دریان سفر امید

یک کارشناس اقتصاد مسکن در تحلیلی که از این بازار در خبرگزاری ایسنا انجام داده اظهار کرده است که نزولی شدن قیمت آپارتمان های کلید نخورده در سال 1400 محتمل است اما آپارتمان هایی که اکنون در حال ساخت است ریزش قیمت خاصی در پیش ندارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرایی احتمال ارزان شدن آپارتمان های کلید نخورده

سید محمد مرتضوی گفته است : ممکن است واحدهای مسکونی کلیدنخورده که با قیمت‌های مصالح قبل ساخته شده با نرخ‌های پایین تری عرضه شود. یعنی مالکانی که قبل از دو سال اخیر آپارتمانشان به اتمام رسیده دستشان برای ارایه تخفیف بازتراست. ولی در پیش فروش با توجه به نرخهای سرسام آور مصالح، سازندگان نمی توانند با قیمتهای پایینتر از هزینه ساخت، واحدهای خود را به فروش برسانند. در واقع در ساخت و سازهایی که امروز انجام می شود سازنده راهی جز این ندارد که تورم انتظاری را در قیمتهای پیش فروش لحاظ کند.

البته وی این را هم گفته است که باید منتظر رکود ۴ تا ۶ ساله در بخش مسکن باشیم اما به دلیل تورم ۴۰ درصدی خدمات و دستمزد در سال آینده نمی توان انتظار داشت قیمت مسکن در بخش تقاضای واقعی کاهش پیدا کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز