قیمت آپارتمان در آستانه سال جدید 6 درصد ریزش کرد

در حالی که قیمت آپارتمان با وجود رکود معاملات و نبود متقاضی در دو ماه دی و بهمن امسال با افزایش مواجه شده بود آخرین اطلاعات به دست آمده از روند معاملات نیمه ابتدایی اسفندماه حکایت از ریزش قابل توجه قیمت املاک مسکونی و آپارتمان دارد.

به گزارش کاماپرس، قیمت آپارتمان برخلاف روند راکد معاملات در دو ماه گذشته با افزایش روبرو شده بود. البته پیشتر و در آذرماه شاهد افت قیمت ها در بازار مسکن بودیم اما این روند در ماه های دی و بهمن معکوس شد.

پیش بینی کارشناسان این بود که با توجه به ادامه دار شدن رکود حاکم بر بازار و نبود مشتری در بسیاری از مناطق تهران ، رشد قیمت هایی که در آمارها منعکس می شود مقطعی و مربوط به برخی مناطق خاص باشد و آن هم در محلات معدود باشد و روند قیمت ها به دلیل عامل مهم بنیادی یعنی کاهش تقاضای خرید، کاهش پیدا کند.

قیمت آپارتمان در تهران(منطقه 22 ) ؛ بیشترین کاهش قیمت

این پیش بینی در نیمه اول اسفندماه به واقعیت پیوسته است و برخی رسانه ها از جمله روزنامه اعتماد در گزارش هایی به آن پرداخته اند.

راز آسمان پایتخت

بر اساس این گزارش ها که از سامانه کیلید استخراج شده است قیمت‌های پیشنهادی توسط فروشندگان مسکن اعم از سازندگان و مالکان در شهر تهران طی ۱۵ روز ابتدای اسفندماه كاهش مواجه شد.

بیشترین  سقوط قیمت در بازه زمانی نیمه ابتدایی اسفندماه 99 نسبت به اواخر بهمن ماه سالجاری در منطقه ۲۲ – محدوده دریاچه چیتگر، دهکده المپیک، شهرک راه آهن و … اتفاق افتاده و بالغ بر ۶ درصد است. منطقه ۴ نیز به همین میزان ۶ درصد کاهش قیمت داشته و کاهش قیمت در منطقه ۱۷ بالغ بر ۴ درصد، مناطق ۸، ۹ و ۱۶ هریك به میزان ۲ درصد روی داده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کوبیدن مالکان منطقه 12 بر طبل گرانی

البته این تمام واقعیت بازار مسکن نیست و برخی مناطق نیز افزایش قیمت داشته اند به صورتی که قیمت مورد نظر مالكان در منطقه ۱۲ بالغ بر ۱۱ درصد، منطقه ۷ بالغ بر ۴ درصد و منطقه ۲۰ به میزان ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.  گفتنی است نیمه اول اسفندماه ماه در شهر تهران نرخ‌های پیشنهادی عرضه‌كنندگان مسكن یك درصد نسبت به نیمه دوم بهمن ماه با افت مواجه شده است.

مقاومت مالکان گران قیمت ترین منطقه تهران در برابر کاهش قیمت

اطلاعات به دست آمده از سامانه كیلید حاكی از آن است كه قیمت هر مترمربع واحد مسكونی در آگهی‌های منطقه یك در اوایل اسفندماه به ۷۵ میلیون و ۹۳۵ هزار رسیده كه كاهش محسوسی نسبت به اواخر بهمن نداشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز