رونمایی از قدرتمندترین خودروی جهان با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت خودروسازی سوئدی کونیگزگ، با رونمایی از خودروی هشت سیلندر جمرا با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار، رسما تولید قدرتمندترین خودروی جهان را عملی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، جمرا برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بخاطر ظاهر خیره‌کننده‌اش مورد توجه زیادی قرار گرفت. اما این خودرو چیزهای بیشتری برای ارائه داشت، از جمله یک موتور ۲ لیتری تویین توربوشارژ ۶۰۰ اسب بخاری با پشتیبانی از سه موتور الکتریکی.

بیشتر بخوانید:

از آن زمان تاکنون کونیگزگ در تلاش برای تولید و عرضه جمرا به بازار خودرو بوده و سرانجام در دوشنبه گذشته از آن رونمایی کرد.

راز آسمان پایتخت

این شرکت در واقع یکی تولیدکنندگان مهمی است که مهارت خاصی در تحقق رویاها دارد. یکی از این موارد جعبه دنده پیشرفته و هوشمند LST است که در مدل یسکو معرفی شد و قرار بود در جمرا نیز استفاده شود. با این حال به دلیل توسعه و پیشرفت چشمگیر جعبه دنده جدید، نام Tourbillon به آن تعلق گرفت.

کونیگزگ برای تکمیل بهتر آن، سه موتور الکتریکی که قبلا روی آن‌ها کار می‌کرد را کنار گذاشت و یک موتور الکتریکی شش فاز ۸۰۰ اسب بخاری را جایگزین کرد و آن را Dark Matter نامید که به کاهش وزن و در نتیجه سریع‌تر شدن آن نسبت به نسخه مفهومی کمک زیادی کرد.

به گفته مدیرعامل این شرکت، جمرا اچ‌وی۸ با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲۸ پوند فوت یک رکورد جهانی در تولید محسوب شده و در اواخر سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۵ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “رونمایی از قدرتمندترین خودروی جهان با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار

  1. یوسف جباری گفته:

    قدرتمند ترین ماشین تاریخ بشریت فقط پرایده
    سپر جلوی پراید این ماشین و داغون می کنه

  2. شارگین گفته:

    خیلی هم عالی فقط هرچه قدرهم پر قدرت وسریع باشه عمرن اگه به پراید 111 ما برسه چی فکر کردین ما پراید تولید میکنیم تازه صادر هم میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز