روند نزولی بورس ادامه پیدا می کند؟!

ژیوار

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته هزار و 489 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 384 هزار و 15 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز هزار و 637 واحد کم شد و در محدوده 360 هزار و 271 واحدی قرار گرفت. این ریزش بورس نشان می‌دهد که معامله گران هنوز هم نسبت به بازار سرمایه تردید زیادی دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بورس بعد از رشد پیاپی طی چهار روز گذشته امروز دچار افت شد. طی روز جاری حجم معاملات خرد 4.84 میلیارد سهم شد و ارزش آن هم به 29 هزار و 820 میلیارد ریال رسید. برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که این بخش در کوتاه مدت روند نزولی خواهد داشت. علت این موضوع هم به کمبود نقدینگی باز می‌گردد. از آنجایی که نقدینگی کافی در بازار سرمایه وجود ندارد روند نزولی بازار همچنان ادامه دار خواهد بود.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

در واقع این دسته از کارشناسان بازار معتقدند که هنوز بازار سرمایه نتوانسته به وضعیت مساعدی برسد و به نظر مشکلات و موانع زیادی برای این بخش وجود داشته باشد. با اینکه اعلام پیشنهادات حمایتی دولت و مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی درباره بازار سرمایه مانع از وخیم‌تر شدن اوضاع این بازار شد اما نبود فروشنده و خریدار واقعی در آن باز هم شاخص کل را نزولی خواهد کرد. در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند بار دیگر روند نزولی آغاز خواهد شد و این مرتبه سرمایه گذاران بیشتری از این بخش خارج می‌شوند.

نمادهای شاخص امروز بازار سرمایه

نمادهای «فارس»، «فولاد» و «شبندر» طی روز جاری بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به نمادهای «شبندر»، «شستا» و «کدما» بود. نمادهای «فگستر»، «اخابر» و «زمگسا» هم بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز