رول فولاد فنر چیست + معرفی پرکاربردترین نوع آن

رول فولاد فنر -کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ساخت واشر، سیستم تعلیق خودرو، آنتن، تیغه اره و خراشنده با رول فولاد فنر اتفاق می‌افتاد. رول فولاد فنر با انجام عملیات حرارتی به سختی مورد نظر می‌رسد و برای ساخت محصولات مذکور به کار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، یکی از محصولات پرکاربرد حوزه‌های مختلف، رول فولاد فنر است که به سه گروه اعم از فولادهای کم آلیاژ با عناصر آلیاژی کمتر از 5 درصد، فولادهای پرآلیاژ با عناصر آلیاژی بالغ بر 10 درصد و فولادهای با آلیاژ متوسط با عناصر 5 تا 10 درصد تقسیم بندی می‌شود.

این محصول با ترکیب عناصر کربن، سیلیکون، منگنز، مولیبدن، وانادیوم و کروم به وجود می‌آید. فولاد فنرها با نام CK شناخته می‌شوند و گریدهای مختلفی دارند. این گریدها CK10، CK15، CK35، CK45، CK55، CK60، CK70 و CK75 هستند. از میان گریدهای ذکر شده، رول فولاد فنر CK75 کاربرد بیشتری دارد.

درباره رول فولاد فنر گرید ck 75 بیشتر بدانید

فولاد ck 75 از آن دسته فولادهای آلیاژی محسوب می‌شود که در استاندارد دی آی ان آلمان 1.1248 و 1078 نام گرفته است. این فولاد فنر با نام اسپرینگ استیل نیز شناخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

رول فولاد ck گرید 75 یکی از آلیاژهای آهنی بوده که از لحاظ ارتجاعی بسیار قابل توجه صنعتگران است. این نوع فولاد مدول الاستیسیته بالایی دارد. رول فولاد ck گرید 75 درصد کربن بالایی داشته و به همین دلیل نسبت به دیگر گریدها دارای استحکام و مقاومت زیادی است. براساس جدول ترکیبی ارائه شده از فولاد فنر ck 75، میزان کربن این محصول به 0.7 تا 0.8 می‌رسد. علاوه بر کربن، 0.15 تا 0.35 سیلیکون، 0.6 تا 0.9 منگنز، 0.025 فسفر، 0.4 کروم، 0.4 نیکل و 0.1 مولیبدن نیز برای ساخت این محصول فولادی به کار برده شده است.

آماده سازی رول فولاد ck 75 چطور اتفاق می‌افتاد؟

به منظور اینکه رول فولاد ck با گرید مذکور قابلیت کاربرد در صنایع مختلف را داشته باشد، عملیات مناسب را روی آن انجام می‌دهند. عملیات حرارتی این محصول ابتدا در دمای 926 درجه سانتی گراد اتفاق افتاده، سپس خنک سازی آن در کوره انجام می‌شود. این عملیات آنیل یا نرم سازی فولاد نامیده می‌شود.

بعد از پایان عملیات نرم سازی رول فولاد ck ، به منظور تنش زادیی، آن را در دمای 600 تا 650 درجه سانتی گراد قرار داده و به مدت دو ساعت حرارت می‌دهند. پس از آن نوبت به قرارگیری ck 75 در کوره اتمسفری می‌رسد که در این کوره دمای محصول مذکور تا 450 درجه سانتی گراد کنترل خواهد شد. بعد اتمام این فرآیند، محصول آماده سازی شده را در هوای آزاد قرار می‌‌دهند تا هم دمای محیط شود.

رول فولاد فنر-کاماپرس

بهترین منبع برای خرید و آگاهی از قیمت رول فولاد فنر کدام است؟

با توجه به قابلیت رول فولاد فنر نسبت به محصولات مشابه و موارد کاربرد آن، قیمت این محصول نسبت به دیگر محصولات بیشتر بوده و در بیشتر موارد کاربرد آن‌ها اقتصادی به نظر می‌رسد. در واقع رول فولاد فنر آلیاژی است که به تمام خواسته‌های مهندسی پاسخ می‌دهد، به همین دلیل نرخ آن بیشتر از دیگر محصولات همرده است.

اما در کل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت آهن، فولاد، اخبار سیاسی و اقتصادی موثر و … روی نرخ این محصول اثر می‌گذارد. بنابراین در صورتی که برای کسب و کار خود به رول فولاد فنر احتیاج دارید یا مایل به آگاهی از قیمت روز این محصول هستید حتما باید از طریق درگاه معتبر از نرخ روز آن مطلع شوید.

کارشناسان گروه صنایع آلیاژی هنر هر روزه قیمت گریدهای مختلف این محصول را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این گروه توسط برادران احمدی در سال 1346 شکل گرفت و از همان ابتدای فعالیت به تولید فنر مشغول شد. این مجموعه در سال‌های اخیر تلاش کرده تا فعالیت‌های خود را به حوزه‌های دیگر نیز گسترش بدهد و تولیدات خود را تنوع ببخشد.

در حال حاضر این مجموعه به یکی از قطب‌های اصلی تولید فنر و محصولات فولادی کشور تبدیل شده و جای بسیاری از محصولات وارداتی را پر کرده و توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع آلیاژی هنر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز