روغن موتور ۴۰ درصد گران شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روغن موتور خودرو بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای خودرو دیزلی 53 درصد و خودرو بنزینی 40 درصد نسب به بهار سال گذشته گران شد.

به گزارش کاماپرس، با گران شدن روغن موتور خودرو به صورت خودکار میزان روغن موتورهای تقلبی برای عرضه با قیمت مناسب و پائین تر افزایش خواهد داشت. به همین منظور ستاد تنظیم بازار گشت های را برای نطارت بر فروشنده ها به منظور ارائه جنس اصلی با قیمت مصوب تعیین کرده است که بر روند افزایش تدریجی روغن موتور تا حدود 40 درصد نظارت کنند.

ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است این تصمیم به منظور جلوگیری از هرگونه افت در تامین و بروز کمبود انواع روغن موتور در سطح بازار و حفظ وضعیت حداقلی تا پایان امسال توسط شرکت‌های تولید‌کننده بوده است.

گفتنی است افزایش بیش از ۱۱۷ درصدی نرخ ارز نیمایی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید روغن موتور بنزینی و دیزلی شرکت‌ها در آبان ماه نسبت به متوسط نرخ‌های سال گذشته بوده است.

گرانی مواد اولیه روغن موتور

راز آسمان پایتخت

به طوری که لوبکات ماده اولیه و اصلی تولید روغن موتور معادل ۸۴ درصد، مواد افزودنی و روغن پایه وارداتی معادل ۱۰۰ درصد، حقوق و دستمزد ۲۵ درصد، هزینه بسته‌بندی ۱۳۰ درصد، مواد افزودنی ۶۱ درصد، آیزوریسایکل ۹۸ درصد و روغن پایه وارداتی ۶۵ درصد رشد داشته است.

توافقات انجام شده درخصوص افزایش قیمت، با همراهی و تعامل چهار پالایشگاه روغن‌سازی بهران، ایرانول، پارس و سپاهان انجام شده است.

گفتنی است که برخی از محصولات تولیدی این شرکت‌ها مانند لوبکات و روغن پایه در بورس کالا عرضه می‌شود که قیمت‌گذاری این اقلام مطابق با ضوابط قانونی تابع مقررات بورس بوده و سود آن بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل مصوبه هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها نمی‌باشد.

شایان ذکر است که سازمان حمایت بر وضعیت تامین، توزیع، عرضه و نیز قیمت انواع محصولات روغن موتور در سطح عرضه نظارت مستمر دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز