رشد شاخص کل بورس و یک رکوردشکنی مهم برای این بازار

ژیوار

شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی افزایش پیدا کرد و با رشد 6 هزار و 868 واحد نسبت به روز قبل، در محدوده یک میلیون و 468 هزار و 871 واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن بورس هم در مقایسه با دیروز، 563 واحد بالا رفت و به مرز 19 هزار و 690 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات بورس هم در روز جاری به 192 هزار و 628 میلیارد تومان رسید. امروز ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 281 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول هم به سهام «فملی»، شرکت ملی صنایع مس ایران، مربوط می‌شد. پس از آن نمادهای «فولاد» و «نوری» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

در پایان ساعت رسمی معاملات امروز 225 نماد با رشد قیمت و 269 نماد هم با کاهش قیمت مواجه شدند. امروز مجموع ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از 7 میلیارد تومان گذشت.

چنین ارزش معاملاتی باعث ایجاد امیدواری دوباره در بین سرمایه گذاران و فعالان حوزه بورس شد. تحلیلگران اغلب ناتوانی بورس در عبور از مرز 6 هزار میلیارد تومانی را مانند سدی می‌دانستند که در صورت شکسته شدن آن مجددا بازار رونق می‌گیرد.

هشدار جدید کارشناسان بورس!

امروز این اتفاق رخ داد و ثبت چنین رکوردی بار دیگر امیدواری را در دل فعالان بورس زنده کرد. هر چند برخی کارشناسان بورس نسبت به خروج مجدد پول حقیقی از بازار ابراز نگرانی کرده‌اند و معتقدند که نمی‌توان تنها با توجه به جهش ارزش معاملات، نسبت به آینده بازار سرمایه امیدوار بود. در واقع هنوز کارشناسان درباره امکان بروز اتفاقات هیجانی در بورس گوشزد می‌کنند و نسبت به احتمال بروز آن هشدار می‌دهند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز