صعود 17 هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نخستین هفته کاری 1401

امروز شاخص کل بورس با رشد 17 هزار و 887 واحدی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 432 هزار و 137 واحدی قرار گرفت و پرونده کاری هفته جاری را اینگونه خاتمه داد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 3 هزار و 17 واحد بالا رفت و به مرز 365 هزار و 943 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته اندکی وضعیت بازار سرمایه نوسانی شد و شاخص کل این بخش نزول پیدا کرد. اما امروز شرایط اندکی متفاوت و وضعیت این بازار در مقایسه با دیروز مساعد شد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. معامله گران بازار سرمایه 441 هزار معامله به ارزش 36 هزار و 766 میلیارد ریال در روز جاری انجام دادند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

امروز شاخص کل فرابورس هم با رشد 260 واحدی نسبت به دیروز مواجه شد و در محدوده 19.316 هزار واحدی قرار گرفت.

حقیقی‌ها بازار بورس را در دست گرفتند

برخلاف دیروز که حقیقی‌ها مجددا درباره بازار بورس و سرمایه گذاری در آن مردد شده بودند و این بازار کاهشی شد، امروز سرمایه حقیقی بیشتری به بازار ورود پیدا کرد. مشاهدات بازار نشان می‌دهد که در روز جاری نوسان شدیدی هم در جریان ورود و خروج پول حقیقی‌ها رخ داد. اما در پایان معاملات امروز، تراز پول حقیقی‌ها مثبت شد.

اطلاعات بازار بورس نشان دهنده این است که حقیقی‌ها بیشتر در موقعیت خرید بوده و کمتر تمایل به فروش داشتند. بیشترین ورود پول حقیقی امروز هم مربوط به نماد «کرماشا» بود که 696 میلیارد ریال پول حقیقی‌ها ر ا از آن خود کرد. بعد از ان نمادهای «خگستر» و «آریا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز