اختلاف بین شاخص کل و هم وزن بورس در سال 1401

امروز شاخص کل بورس با کاهش 4 هزار و 386 واحدی نسبت به روز گذشته روبرو شد و به مرز یک میلیون و 414 هزار واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دیروز، 0.7 درصد رشد داشت. هنوز هم مسئولان کشور برای اصلاح روند بازار سرمایه و ثبات نسبی آن تلاش می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شستا»، «جم» و «وتجارت» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. امروز ارزش کل معاملات بورس نسبت به روز گذشته 7 هزار و 182 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. همچنین طی روز جاری قیمت سهام تمام نمادهای گروه «مواد و محصولات دارویی» افزایش پیدا کرد و این گروه سبز رنگ بود. بعد از پنج روز کاری متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 284 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز مربوط به سهام خساپا، شرکت سایپا، بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

سرنوشت دامنه نوسان بورس مشخص خواهد شد؟

مسئولان همچنان برای اصلاح بازار سرمایه فعالیت می‌کنند و اقداماتی در دست انجام دارند. آنطور که قبلا مسئولان وعده دادند، قرار است سرنوشت دامنه نوسان، یکی از قوانین بازار سرمایه، مشخص شد. در واقع بنابر این است که اصلاح تدریجی دامنه نوسان اتفاق بیفتاد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، پیش از این اعلام کرده بود که باید اصلاح دامنه نوسان به شکل تدریجی و در یک زمان خاص رخ دهد.

به نظر برخی از کارشناسان، این موضوع نه تنها برای شرکت‌های بزرگ، بلکه برای تمام بازار اتفاق خواهد افتاد. طبق گفته‌های قبلی عشقی، دامنه نوسان قطعا متقارن خواهد بود و فرآیند اصلاح آن تدریجی صورت خواهد گرفت. برخی پیش بینی می‌کنند که دامنه نوسان به 10 درصد خواهد رسید که با توجه به شرایط بازار به تدریج بیشتر هم می‌شود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز