راه اندازی شبکه های کامپیوتری

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از کامپیوتر، شبکه های کامپیوتری به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر کسب و کارها، سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده‌اند. راه اندازی شبکه های کامپیوتری یک روش موثر برای استفاده بهینه از سیستم و اجزای آن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، راه اندازی شبکه های کامپیوتری نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و راندمان کسب و کارهای گوناگون ایجاد می‌کند. استفاده از شبکه های کامپیوتری مانند شبکه وایرلس و راه اندازی شبکه های درون سازمانی، علاوه بر تسهیل انجام امور، به مدیران شرکت‌های کوچک و بزرگ اجازه می‌دهد تا تمام عملکردهای کسب و کار خود را به‌راحتی مدیریت کنند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت و معرفی خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری می‌پردازد.

چرا استفاده از شبکه‌های کامپیوتری اهمیت دارد؟

شبکه کامپیوتری شامل مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و اتصالات میان دو یا چند رایانه است که به تبادل سریع و بدون دردسر اطلاعات و دیتاها و همچنین استفاده حداکثری از اینترنت کمک می‌کند. راه اندازی شبکه های کامپیوتری مانند شبکه وایرلس در هر سازمان یا اداره، نیازمند دانش و تخصص و آشنایی با تجهیزات شبکه است. راه اندازی شبکه های کامپیوتری یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

راز آسمان پایتخت

برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این موضوع در ادامه بررسی شده است؛

استفاده مشترک منابع: شبکه‌های کامپیوتری به افراد شبکه یا همان کارکنان یک سازمان اجازه می‌دهند تا به‌راحتی فایل‌ها و دیتاهای موردنظر را با یکدیگر و در سریع‌ترین زمان به اشتراک بگذارند.

کاهش هزینه‌ها: استفاده از شبکه‌های کامپیوتری و تمرکز منابع و استفاده مشترک از آن‌ها در کاهش هزینه‌های یک سازمان موثر است. به‌عنوان مثال با داشتن شبکه کامپیوتری، داشتن تنها یک پرینتر در سازمان کافی است و نیازی به خرید پرینتر اختصاصی برای هر بخش نیست.

امنیت و اطمینان بالا: وجود سرویس‌دهنده‌های پشتیبان در شبکه و امکان تهیه نسخه دوم و پشتیبان از دیتاها و اطلاعات موجود، امنیت استفاده از شبکه و کارآیی آن را بالا می‌برد.

اهمیت زمان و مکان: زمان در شرکت‌ها و کسب و کارها یک فاکتور مهم و کلیدی محسوب می‌شود. استفاده از شبکه‌ های کامپیوتری به مدیران و کارکنان این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان و بدون هرگونه محدودیت مکانی و زمانی به دیتای موردنیاز دسترسی پیدا کرده و آن را منتقل کنند.

سهولت ارتباطات: با راه اندازی شبکه های کامپیوتری موجب کاهش فواصل میان شعبه‌ها و کارکنان یک سازمان شده و آن‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری‌های موجود در شبکه مانند ایمیل، اطلاعات مورد نیاز را تبادل کنند.

دیگر دلایل ضروری: از دیگر دلایل ضرورت راه اندازی شبکه های کامپیوتری می‌توان به تبادل سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات، جلوگیری از افزونگی اطلاعات، به روز بودن اطلاعات، قابلیت توسعه، حفظ منابع ذخیره‌سازی اطلاعات و همچنین حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد.

انواع شبکه‌های کامپیوتری کدام است؟

راه اندازی شبکه های کامپیوتری نیازمند دانش و تخصص در این حوزه و همچنین آشنایی با تجهیزات این شبکه‌ها است. با وجود این، پیش از اقدام به تهیه تجهیزات موردنیاز، باید نوع شبکه کامپیوتری موردنظر خود را مشخص کنید. این شبکه‌ها به‌طور کلی به دو نوع شبکه باسیم و شبکه بی‌سیم یا همان شبکه وایرلس تقسیم می‌شوند.

شبکه بی‌سیم یا وایرلس

نصب و راه‌اندازی شبکه وایرلس از مزایای متعددی همچون راه اندازی ساده و آسان‌تر به‌نسبت شبکه باسیم، قابلیت جابه‌جایی آسان و سریع‌تر، افزایش انعطاف‌پذیری، دسترسی وسیع و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهره می‌برد. تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی شبکه وایرلس شامل دو دسته زیر است:

تجهیزات اکتیو: این تجهیزات شامل کارت شبکه، مبدل‌ها، سوئیچ، مودم، روتر، پسیو، اکسس پوینت، فایروال و غیره است.

تجهیزات پسیو: این تجهیزات شامل فیبر نوری، رک شبکه، کابل کواکسیال، آنتن بیسیم و غیره است.

شبکه باسیم

مزیت‌های نصب شبکه باسیم نیز شامل پهنای باند و امنیت بالاتر، مناسب برای هر نوع ترافیک از جمله دیتا، برخورداری سرعت یکسان در تمام زمان‌ها، دسترسی آسان و راحت بدون نیاز به استفاده کردن کارت شبکه بی‌سیم، احتمال قطعی کم‌تر، عدم تداخل امواج و همچنین نگهداری آسان‌تر است.

راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری با رایانه کمک

رایانه کمک به‌عنوان یکی از مراکز باسابقه و تخصصی در زمینه امور کامپیوتری و شبکه، خدمات ویژه و متنوعی را برای شبکه کردن سیستم‌ها به شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به نصب و راه اندازی انواع شبکه کامپیوتری از جمله شبکه وایرلس اشاره کرد.

برای دریافت خدمات و اعزام کارشناس شبکه ، می‌توانید به دو صورت حضوری در تهران و تلفنی در شهرستان‌ها با رایانه کمک در تماس باشید برای تماس با رایانه کمک کافیه از طریق شماره های ثابت سراسر کشور شماره 9099071540 را شماره گیری کنید و یا برای تماس از طریق موبایل از شماره 021719 استفاده کنید..

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز