راهنمای اخذ ویزای انگلیس

ویزای انگلیس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بریتانیا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که سالانه هزاران مهاجر از سراسر جهان می‌پذیرد. همچنین انگلستان یکی از مهم‌ترین و محبوب­ ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان به شمار می­رود. علاوه بر آن مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری نیز از روش‌های متداول برای مهاجرت به انگلیس است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ویزای انگلیس، شرایط اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز آن ‌پرداخته است.

انواع ویزای انگلیس

انگلستان دارای سیستم ویزای سازمان یافته است که بر اساس هدف متقاضیان، آن را ایجاد کرده و انواع ویزا را ارائه می‌کند. در ادامه انواع ویزای انگلستان معرفی شده است.

1- ویزای کاری و تجاری: پیدا کردن شغل برای دارندگان ویزا در انگلیس کار آسانی نیست. ویزای کاری انگلیس فقط برای متخصصان کشورهای دیگر که مایل به کار و زندگی در بریتانیا هستند، آن هم برای کوتاه مدت صادر می‌شود، اما در ادامه با تمدید آن می‌توان اقامت دائم انگلیس را دریافت کرد. این ویزا برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در انگلستان دارند نیز صادر می‌شود.

2- ویزای توریستی: این ویزا برای اقامت کوتاه مدت و  بازدیدهای گردشگری صادر می‌شود؛ به طوریکه به ندرت ویزای گردشگری برای مدت طولانی‌تر از شش ماه صادر می‌شود. اتباع خارجی با این ویزا اجازه اشتغال در انگلستان را نداشته و معمولا افراد برای سفرهای کاری کوتاه مدت این نوع ویزا دریافت می­کنند.

راز آسمان پایتخت

3- ویزای خانوادگی: این ویزا برای افرادی مناسب است که اعضای خانواده‌شان در بریتانیا اقامت دارند و می‌خواهند بیش از شش ماه در کنار آنان باشند.

4- ویزای ترانزیت: این ویزا برای کسانی مناسب است که از انگلیس تنها به عنوان کشور ترانزیت برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند. این ویزا فرصتی برای درخواست ویزای ترانزیت طولانی مدت است که اگر متقاضی شواهد کافی مبنی بر اینکه باید به طور منظم از انگلیس برای رسیدن به مقصد خود سفر کند را ارائه دهد و اعلام کند که قصد اقامت یا زندگی دائمی در این کشور را نیز ندارد، می‌تواند برای یک تا 10 سال ویزا دریافت کند. البته این قاعده شامل حال مردم کشورهای منطقه اقتصادی اروپا مانند ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ یا سوئیس نمی­شود.

5- ویزای موقت پناهندگی: این ویزا برای افرادی مناسب است که در مرزها حضور دارند و قصد ورود به انگلیس دارند. این افراد معمولا مجبور به ترک کشور خود شده‌اند؛ چراکه زندگی‌شان به طور جدی در معرض خطر و تهدید بوده است و بدین جهت درخواست این ویزا از داخل انگلستان انجام می‌شود. البته اعتبار این ویزا موقت بوده و تنها تا زمانی که دارنده ویزا دیگر در خطر نباشد و بتواند به کشور خود بازگردد، اعتبار دارد.

6-ویزای سرمایه گذاری: این ویزا انواع مختلفی دارد و مناسب افرادی هست که توانایی سرمایه‌گذاری بالا در این کشور را دارند و یکی از راه های ورود به تجارت بین المللی و بازار جهانی است. از جمله شرایط دریافت این ویزا می‌توان به دارا بودن حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این کشور، داشتن حداقل 18 سال سن، اثبات مالکیت کامل سرمایه و افتتاح حساب بانکی در انگلیس می باشد. این ویزا برای افرادی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا و کشور سوئیس باشند، صادر می شود.

ویزای انگلیس-کاماپرس

هزینه ویزای انگلیس

مقامات مهاجرت بریتانیا از متقاضیان ویزاهای مختلف هزینه‌هایی را به واحد پوند دریافت می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های اداری رسیدگی به درخواست ویزا را پوشش دهند. البته طبق نرخ ارز تعیین شده توسط وزارت کشور، هزینه‌ها را می‌توان به ارز محلی هم پرداخت کرد.

هزینه درخواست ویزای انگلستان بر اساس نوع ویزای انتخابی از 93 پوند برای ویزای توریستی تا 3250 پوند برای ویزای سرمایه‌گذاری متفاوت است. خدمات حق بیمه اختیاری اضافی نیز می‌تواند به مبلغ 55 پوند و برای بیمه‌های گران‌تر 10500 پوند باشد.

راه های اخذ ویزای انگلیس

روند درخواست ویزای انگلستان به نوع ویزای مورد نظر بستگی دارد. اولین زمانی که می‌توان برای ویزای انگلیس درخواست داد، سه ماه قبل از سفر است. این در حالیست که پردازش درخواست ویزا ممکن است تا سه هفته طول بکشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای انگلیس

برای درخواست هر یک از ویزاهای انگلیس الزامات و استاندارد خاصی وجود دارد که هر متقاضی باید مدارک آن را ارائه دهد. مدارک بر اساس نوع ویزا و ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود.

دلایل رد شدن ویزای انگلیس

برخی از رایج‌ترین دلایل رد ویزای انگلستان شامل مفقود شدن اسناد، ارائه اطلاعات نادرست و نامتناسب در اسناد، امکانات مالی ناکافی برای حمایت از اقامت در انگلیس، نداشتن الزامات زبان انگلیسی و سازماندهی نادرست اسناد است.

اگر درخواست شما برای ویزای انگلستان رد شد، می‌توانید دوباره برای ویزا درخواست دهید، اما بازپرداخت هزینه‌ پرداختی شما بعد از ارسال درخواست امکان‌پذیر نیست. هزینه ویزای انگلستان برای پوشش هزینه‌های ناشی از رسیدگی به درخواست شما نیاز است بدین جهت در صورت رد شدن ویزا یا تصمیم به تجدید نظر، بازپرداخت آن ممکن نیست.

ویزای انگلیس-کاماپرس

اخذ ویزای انگلیس با “سلام ویزا”

گروه مهاجرتی سلام ویزا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ انواع ویزا و طی کردن مراحل مختلف آن است. این گروه با تیم قوی خود مشاوره مناسب را به متقاضیان ارائه داده و همچنین از طریق ارتباط مستقیم با مراجع و نهادهای مهاجرتی مرتبط، هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. در این مجموعه، پرونده مهاجرتی افراد از اولین مرحله یعنی مشاوره تا آخرین مرحله به صورت جداگانه توسط متخصص مربوط به آن انجام می‌شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت www.salamvisa.org مراجعه کنند یا برای ارتباط مستقیم با کارشناسان سلام ویزا با شماره تلفن همراه 09039210465 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز