دورخیز «شیپور» برای ورود به بازار سرمایه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

استارتاپ «شیپور» که یکی از رقبای جدی «دیوار» به حساب می‌آید، قصد دارد با عرضه اولیه تابستانه سهام خود در بازار دوم فرابورس، مسیر را برای راهیابی به دیگر بازارها باز کند.

به گزارش کاماپرس، شیپور در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده طبق توافق صورت گرفته توسط مدیران، با توجه «رشد درآمدزایی و بلوغ» این مجموعه، سهام آن در بازار دوم فرایورس عرضه اولیه خواهد شد.

این شرکت در بیانیه رسمی خود آورده است: «درپی رونق اخیر بازار سرمایه ایران و شرایط مساعد جهت ورود شرکت‌های خصوصی پیشرو به این بازار، هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.»

تابستان 99؛ زمان احتمالی عرضه اولیه «شیپور»

«مجید آنت»، مدیر مالی شیپور در گفت‌وگو با دیجیاتو، درباره جزئیات این برنامه می‌گوید: «برنامه برای عرضه اولیه سهام، ورود به بازار دوم فرابورس است. این اتفاق احتمالا در تابستان ۱۳۹۹ رخ خواهد داد.»

وی با اشاره به اقدامات ناکام برخی دیگر از استارت‌آپ‌ها برای ورود به بازار سرمایه، ادامه داد: «مزیتی که ما داریم و تصور می‌کنیم می‌توانیم سریع‌تر این‌کار را انجام دهیم، این است که شیپور سابقه‌ای طولانی‌تر از بسیاری از استارتاپ‌ها دارد و از صورت‌های مالی حسابرسی شده شفافی برخوردار است. گزارش‌های مالی که ما داریم بی‌نقص هستند و صورت‌های مالی ما مشکلی ندارند و اطلاعات ما هم شفاف است. این مسائل کمک زیادی به تسریع روند می‌کند. نکته بعدی این است که ما تجربه کار با بازار سرمایه و عرضه اولیه را در مجموعه داریم؛ هم مجموعه سهامداران ما در بازار سرمایه ایران شناخته شده هستند و داخل خود مجموعه شیپور افرادی را داریم که تجربه عرضه اولیه در بازار سرمایه را دارند. بنابراین ما با چالش‌های کار آشنایی کاملی داریم و می‌دانیم گره‌ها کجاست. از این رو، به شکل‌ حساب‌شده‌تر جلو می‌رویم و برنامه‌ریزی کاملی داریم. در نتیجه شیپور مزیت‌های زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.»

راز آسمان پایتخت

چرا بازار دوم فرابورس؟

کارشناسان بازار سرمایه ورود «شیپور» به فرابورس را ناشی از نبود خصوصیاتی مانند «سابقه سودآوری یا نداشتن زیان انباشته» عنوان می‌کنند، زیرا فرابورس مشمول این شروط نیست. آن‌ها معتقدند به نظر می‌رسد با توجه به سودآور نبودن شیپور در سال 98، این شرکت قصد دارد با ورود به بازار دوم، راه را برای ورود به بازار اول و بازار بورس در کوتاه‌مدت باز کند.

ورود به بورس؛ هدف مهم شیپور در سال 99

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپوردر این رابطه می‌گوید: «ورود به بازار سرمایه یکی از اهداف شیپور در سال ۱۳۹۹ است.»

وی با پرده برداشتن از قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام، ادامه می‌دهد: «با توجه به رشد و دستاورد‌های اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد.»

گفتنیست، شیپور که هم‌اکنون به عنوان یکی از بازیگران اصلی و مهم بازار نیازمندی‌های آنلاین به شمار می‌رود، با 250 پرسنل مشغول به کار است.

مرتبط با : شیپور
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز