درباره گروه فینوتک چه می‌دانید؟

فینوتک از سال 1395 فعالیت خود را با تمرکز روی ارائه خدمات بانکداری باز آغاز کرد. در واقع این مجموعه ارائه‌دهنده سکویی مبتنی بر ای.پی.آی باز است که بانک‌ها با استفاده از آن مجموعه‌ای از سرویس‌ها را در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. ای.پی.آی مجموعه قوانینی هستند که برنامه‌های کاربردی با استفاده از آن‌ها ضمن برقراری ارتباط با یکدیگر، به عنوان رابط میان برنامه‌های مختلف نیز عمل می‌کنند. فینوتک همواره برای همراه کردن شرکای تجاری بیشتر، ارائه سرویس کامل‌تر و تجربه یکپارچه‌تر برای مشتریان خود تلاش می‌کند.

کاماپرس در ادامه نکاتی را برای معرفی بیشتر مجموعه فینوتک به علاقمندان و فعالان این حوزه، منتشر می‌کند؛

1. اکنون گروه فینوتک با مدیریت سید علی بدیعی مشغول به کار است. تمامی حوزه‌های بانکداری به عنوان حوزه‌های تحت پوشش این مجموعه اعلام شده‌اند.

2. این شرکت در قالب وب سرویس‌های بانکی، استعلام قبض و حوزه مرتبط با شهرداری مشهد به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات این مجموعه ارائه اطلاعات بازار بورس و فرابورس، اطلاعات صورت‌های مالی و کدال، اطلاعات بازار طلا، فلزات گران‌بها و ارز و … است.

3. بانک‌های آینده، ایران زمین، سپه و مجموعه‌هایی مانند نوآوران امین، شهرداری کرج، شهرداری تهران و مشهد از همکاران تجاری فینوتک هستند.

راز آسمان پایتخت

4. در حال حاضر کسب و کارهای کوچک و بزرگی که ماهانه بیش از چند صد هزار تراکنش دارند، از خدمات این مجموعه استفاده می‌کند. مجموعه فینوتک بیش از 140 وب سرویس را در دسترس کاربران خود قرار داده است.

5. این مجموعه برای کسب و کارها جلسات مشاوره رایگان برگزار می‌کند، تا با استفاده از اطلاعات ارائه شده این جلسات سرویس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

6. سرویس‌های فینوتک از استاندارد «اَوث» استفاده می‌کنند. این استاندارد رابطه‌ای سه طرفه میان کسب و کار، سرویس دهندگان و مشتری ایجاد می‌کند. در این دسته امنیتی، برای دسترسی به اطلاعات یا انجام تراکنش، باید اجازه کاربر نهایی کسب شده باشد.

7. کاربران متقاضی استفاده از خدمات فینوتک باید در بانک آینده حساب داشته باشند. در این صورت می‌توانند به پنل توسعه دهنده این مجموعه دسترسی پیدا کنند.

8. این مجموعه در ششمین دوره همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سال 1395، برای اولین بار از 12 وب سرویس بانکی رونمایی کرد.

9. فینوتک محیط نرم افزاری «سندباکس» را نیز برای برنامه نویسان تبیین کرده است. با این خدمت ارائه شده، برنامه نویسان امکان پیاده‌سازی و تست خدمات بانکداری باز و وب سرویس‌های خود را دارند.

مرتبط با : فینوتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز