درباره قالب‌های بتنی و کاربردشان چه می‌دانید؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سازه‌های بتنی به قالب‌هایی نیاز دارند که ملات تشکیل‌شده از سیمان و آب را داخل آن‌ها بریزند و پس از سفت شدن، بتن به دست آید. این قالب‌ها می‌توانند فلزی یا چوبی باشند. قالب‌های بتن با توجه به کاربردشان انواع مختلفی دارند تا بتن باکیفیتی از آن‌ها استخراج شود، در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود؛

قالب بتن مدولار، متنوع در سایز

قالب‌های بتن مدولار از لحاظ ابعاد و سایز بسیار متنوع هستند؛ همچنین این نوع قالب به دلیل دسترسی آسان، پرکاربردترین نوع قالب است. قالب‌های مدولار دارای اندازه‌های استاندارد هستند اما با توجه به سفارش مشتری می‌توان سایز آن‌ها را تغییر داد.

اسکلت‌بندی‌های مدور بیشتر برای بهره‌برداری از منابع و محفظه‌های سیمانی استفاده می‌شود. در روش مدور، تکیه‌گاه و اسکلت سیمانی به شکل پیچیده به بازار عرضه می‌شود.

البته با توسعه دانش معماری و رشد روزافزون آن هر روزه ساختمان‌ها مدرن‌تر می‌شوند و شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرند؛ ساخت این سازه‌ها بدون ابزاری مانند قالب بتن خاص میسر نیست.

راز آسمان پایتخت

قالب فلزی یا چوبی؟

قالب‌های بتن علاوه‌بر شکل‌های متفاوت می‌توانند جنس متفاوتی هم داشته باشند و از فلز یا چوب باشند. اما قالب فلزی هزینه بیشتری نسبت به قالب‌های چوبی دارد. در ساخت این محصولات باتوجه به کاربردشان از فلزات مختلفی استفاده می‌شود و در اسکلت‌های تونل‌ها، پل‌ها و… به کار می‌روند. قالب فلزی با وجود قیمت بالا، مزیت‌های بیشتری نیز دارد. توان مقاومتی این قالب در برابر فشار ملات سیمانی از ویژگی‌های این نوع قالب است.

انواع قالب بتن را از مدرن‌سازان بخواهید

شرکت مدرن‌سازان، یکی از شرکت‌ها پیشگام در عرصه طراحی و تولید انواع قالب‌های بتنی است. این شرکت که در سال 1385 تاسیس شد تاکنون توانسته است انواع مختلف قالب بتن را در جنس‌های مرغوب و باکیفیت به بازار عرضه کند و در کنار آن، خدماتی همچون مشاوره را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین قیمت‌های مقرون به صرفه نسبت به کیفیت اجناس شرکت مدرن‌سازان، از دیگر امتیازات این شرکت است.

مرتبط با : مدرن سازان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز