خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

ممکن است قصد سفر به شمال کشور را داشته و به دنبال خوش آب و هواترین جاهای دیدنی شمال باشید. اگر بخواهید به هر نقطه ای از این کشور پهناور سفر کنید باید قبل از حرکت، جاذبه های تفریحی و دیدنی منطقه مورد نظرتان را بشناسید. این امر باعث می شود بتوانید با تصمیم گیری درست در مورد محل اقامت، ایده آل ترین شرایط را برای خود ایجاد کنید و بهترین خاطرات را در بازدید از جاهای دیدنی شمال رقم بزنید. بدون شک اجاره ویلا در لفور، یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای داشتن یک سفر رویایی و بی نظیر بگیرید.

معرفی 11 مکان دیدنی در شمال کشور

در شمال کشور پهناور ایران، جاذبه های دیدنی، تفرحی و تاریخی زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی 11 نمونه از بهترین جاهای دیدنی شمال می پردازیم.

دشت النزه، بهشتی رویایی در استان گیلان

هرچقدر از زیبایی این دشت سرسبز و باصفا برای شما بگویم، باز هم کم است! النزه، یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال است که همه ساله افراد زیادی برای عکاسی و طبیعت گردی به این منطقه بهشتی سفر می کنند. اگر به دنبال یک فضای دنج و آرام هستید، به دشت النزه بروید و دنیایی از انرژی شوید!

تجربه یک بوم گردی ناب در روستای چورت

روستای چورت یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال است که برای بازدید یا اقامت در آن باید از شهر ساری به سمت کیاسر حرکت کنید تا به منطقه سلیمان تنگه برسید. در دل این روستای قشنگ و سرسبز، دریاچه ای زیبا وجود دارد که می توانید در کنار آن بهترین لحظات را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

دریاچه توشن، تجربه ای بی نظیر در سفر به گرگان

خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

آریاک سفر

یکی از خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال که در نزدیکی شهر زیبای گرگان قرار دارد، دریاچه توشن است. به دلیل ارتفاع 250 متری این دریاچه از سطح دریا، هوای معتدل و خنکی دارد و می توان گفت یکی از بهترین مقاصد تفریحی شمال در فصل تابستان است. اگر به گرگان سفر کردید تجربه حس ناب ماهی گیری، پیاده روی و همنشینی با طبیعت را از دست ندهید و حتما به دریاچه توشن سری بزنید!

دشت دریاسر، زیباترین بهشت مازندران

اگر در سفر خود به استان مازندران، به دنبال یک تجربه خاص و بی نظیر هستید، از دیدن دشت دریاسر غافل نشوید! این مکان دیدنی در نزدیکی شهر تنکابن در امتداد مسیر جنگل های دوهزار قرار گرفته است. یکی از ویژگی هایی که دشت زیبا و خوش آب و هوا دریاسر را منحصر به فرد می کند، این است که میان 4 کوه قرار گرفته و با داشتن گل های رنگارنگ، منظره بسیار زیبایی در فصل بهار ایجاد می کند.

اگر عاشق بوم گردی هستید، بدون شک دشت دریاسر، یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شماست!

هیجانی بی پایان با سفر به دهکده جهان نما

یکی از شگفت انگیزترین و خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال که شما را مبهوت خود می کند، دهکده جهان نما نام دارد. این مکان رویایی در 60 کلیومتری کردکوی قرار گرفته است و دارای آب وهوایی دلپذیر و خنک می باشد. اگر قصد سفر به استان گلستان را دارید، حتما رفتن به دهکده را در برنامه خود قرار دهید.

دهکده جهان نما بهترین مکان برای افرادی است که عاشق عکاسی هستند!

زیباترین آبشارهای ایران در جنگل شیرآباد

رفتن به جنگل شیرآباد هم فال است و هم تماشا! این جنگل زیبا و سرسبز، نه تنها با درختان خود از شما دلبری می کند، بلکه آبشارهای متعددی درون دل خود جای داده است که می تواند قلبتان را جلا دهد. شیرآباد در 6 کیلومتری جنوب شهر خان ببین قرار گرفته است. اگر علاقمند به بوم گردی باشید، این جنگل و آبشارهای بی نظیرش، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

روستای زیارت، یکی از خنک ترین روستاهای دیدنی شمال ایران

اگر عاشق مناطق ییلاقی هستید، روستای زیارت در نزدیکی شهر گرگان، همان جایی است که دنبال آن می گردید. این روستا حدودا 7 کیلومتر با منطقه نهارخوران فاصله دارد و به دلیل ارتفاع 1000 متری از سطح دریا، به یکی از خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال تبدیل شده است. البته فراموش نکنید هوای روستای زیارت بسیار خنک تر از گرگان می باشد.

جنگل النگدره، مکانی دنج و باصفا برای گردشگران

خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال که در جنوب غربی گرگان در مسیر جاده نهارخوران قرار دارد، جنگل النگدره می باشد. این جنگل زیبا و باصفا، با داشتن درختان سر به فلک کشیده و رودخانه خروشان قلاشی، نظر مسافران زیادی را برای استراحت و اتراق جلب کرده است. پیشنهاد می کنیم در فصل اردیبهشت حتما به این جنگل سری بزنید و روح تازه ای به جان خود ببخشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در جنگل النگدره، تمامی امکانات رفاهی برای استراحت و حتی اسکان وجود دارد. شما می توانید بدون هیچ دغدغه ای یک شب دل انگیز را در آنجا سپری کنید!

ناهارخوران، یکی از باقدمت ترین پارک های شمال ایران

نهارخوران، یکی دیگر از خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال می باشد که حتما نام آن را شنیده اید. این منطقه تفریحی و گردشگری در جنوب شهر گرگان قرار گرفته است که همه ساله افراد زیادی برای استراحت بین راهی در آنجا توقف می کنند. امروزه مسافران به دلیل وجود امکانات رفاهی بالا از جمله هتل، رستوران، ویلا و غیره از این منطقه تفریحی بیش از پیش استفاده می کنند.

بلندترین آبشار خزه ای در ایران

خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

آبشار کبودوال، یکی از زیباترین آبشارهای شمال ایران است که ارتفاع بالای آن شما را مبهوت خود می سازد. این طبیعت بکر و سرسبز در جنوب شهر علی آباد کتول قرار گرفته است. در منطقه آبشار کبودوال به دلیل ارتفاع 1780 متری از سطح دریا، آب وهوای بسیار خنک و مطلوبی وجود دارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، آب آبشار کبودوال بسیار زلال و شیرین است و شما می توانید از آن بنوشید و جان تازه به جشم خود بخشید.

قلعه رودخان، یکی از عجایب هفتگانه استان گیلان

یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی شمال، قلعه رودخان است. این مکان تاریخی و دیدنی در نزدیکی ارتفاعات فومن قرار دارد. برای بازدید کامل از این منطقه خوش آب و هوا و سرسبز، باید کفش های آهنی به پا کنید تا بتوانید از تمام پله های آن بالا روید. بدون شک رفتن به قلعه رودخان، یکی از بهترین خاطرات شما را در سفر خواهد ساخت!

کلام آخر، بهترین جای دیدنی شمال کجاست؟

در شمال کشور، مناطق دیدنی زیادی مانند آبشار کبودوال، نهارخوران، جنگل النگدره و غیره وجود دارد که شما می توانید با توجه به محل اقامت و میزان علاقه خود، یکی از آن ها را برای بازدید انتخاب کنید. اگر به دنبال فضایی دنج و آرام می گردید تا خودتان را از لحاظ روحی و جسمی رفرش کنید، دهکده جهان نما را به شما پیشنهاد می کنم؛ اما اگر اهل هیجان و پیاده روی هستید، یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال برای تخلیه انرژی شما، قلعه رودخان است.

انتهای پیام

مرتبط با : ویلا لفور
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز