خودروهایی که بدون معاینه فنی جریمه نمی شوند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروهایی که در حال حاضر فاقد معاینه فنی هستند تا پایان محدودیت های کرونایی به علت نداشتن معاینه فنی جریمه نخواهد شد.

به گزارش کاماپرس، محدودیت های کرونایی در شهرهایی که وضعیت نارنجی و قرمز دارند تا بعد از پایان محدودیت های عبور و مرور کرونایی جریمه نمی شوند و در صورت جریمه از طریق دوربین های نظارت در سطح شهر، جریمه شان صفر خواهد شد.

سعید قیصر، مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور افزود: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونا از اول تا ۱۵ آذر و همچنین ادامه آن در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی همه دوربین‌های متصل به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروفنی کشور) در این مناطق که خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه می‌کردند، قطع شده و جریمه برای آنها اعمال نخواهد شد.

به گزارش ایرنا،  وی ادامه داد: در صورتیکه از سوی پلیس و همچنین ستاد مقابله با کرونا تغییر وضعیت این مناطق اعلام شود و پلیس هم بخواهد اعمال قانون کند دوباره دوربین‌ها به مدار سامانه سیمفا متصل خواهد شد.

قیصر تاکید کرد: با توجه به اینکه محدویت تردد در مناطق قرمز و نارنجی را داریم ضرورتی برای مراجعه مردم و دارندگان وسایل نقلیه برای اخذ معاینه فنی خودرو وجود ندارد و مردم اطمینان داشته باشند طوری دوربین‌ها کارسازی شده که جریمه ازبابت نداشتن معاینه فنی برای آنها صادر نشود.

راز آسمان پایتخت

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: اکنون ۵۳۰ مرکز معاینه فنی خودروها در کشور داریم که نزدیک به ۱۰۰ مرکز در کلانشهرهای فعال هستند.

 هدف از معاینه فنی چیست؟

هدف از انجام معاینه فنی خودر، آزمون آلاینده ها در بدو ورود خودرو به سالن معاینه فنی، اندازه گیری میزان آلاینده های حاصل از احتراق موتور بیان می کند. یکی از مهم ترین بخش های معاینه فنی و تضمین کننده ایمنی خودرو، کارایی سیستم ترمز خودرو است که در صورت رد شدن در هر یک از آزمون های تست ترمز شامل ترمز جلو، عقب،…

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز