خرید لپ تاپ استوک و 5 نکته مهم درباره آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ طی یکی دو ماه گذشته درخواست برای خرید لپ تاپ استوک افزایش یافته است.

به گزارش کاما پرس، علاوه بر بالارفتن قیمت لپ تاپ که خرید آن را با مشکل مواجه می کند، رشد بی سابقه برندهای تولیدکننده این محصول هم، انتخاب لپ تاپ را برای مشتریان سخت کرده است.
در این میان اگرچه با اولویت با خرید کالای نو و جدید است اما بنا به اعلام ایرنا خرید لپ تاپ استوک و دست دوم در صورتی که سلامت سخت افزاری و ظاهری آن تضمین شده باشد، مقرون به صرفه است.
5 نکته را باید در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم و استوک توجه داشته باشید.

نکته اول

اولین نکته اینکه اگر برای خرید لپ تاپ استوک، به صورت حضوری به فروشگاهی مراجعه کردید، حتما توجه داشته باشید که فروشنده به شما مهلت تست و ضمانت ارائه کند. زیرا محصولات استوک فاقد گارانتی بوده و زمان پشتیبانی رسمی آن ها به اتمام رسیده است. پیشنهاد می کنیم، چک لیست موارد زیر را به همراه نرم افزارهای مربوطه به همراه داشته باشید و با یک تست اولیه خرید کنید.

نکته دوم

راز آسمان پایتخت

دومین نکته، تست هارد لپ تاپ است، خرابی هارد و وجود بدسکتور خبری بد برای شما خواهد بود بنابراین حتما به وسیله برنامه هایی نظیر Hard Disk Sentinel Pro و HD Tune Pro درصد سلامت هارد را بررسی کنید.

نکته سوم

سومین نکته ای که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید باتری لپ تاپ است، اطلاع از سلامت باتری به وسیله نرم افزارها به سادگی قابل انجام است. برای مثال با استفاده از ابزارهایی همچون BatteryInfoView و BATExpert میتوانید اطلاعات مربوط به باتری را چک کنید.

نکته چهارم

چهارمین نکته ای که شما به عنوان خریدار باید به آن توجه کنید، صفحه نمایش لپ تاپ است، به طور کلی تست خاصی برای این بخش وجود ندارد، اما بهتر است صفحه نمایش را در پس زمینه های رنگی به خصوص سیاه و قرمز بررسی کنید. مطمئن شوید که صفحه نمایش هیچگونه نقطه، ترک و هاله های سفید رنگ را نداشته باشد.

نکته پنجم 

اما پنجمین مورد مهم برای خریدار که باید به آن دقت کرد، پردازنده، رم و گرافیک لپ تاپ است،نرم افزار PassMark BurnInTest بهترین گزینه برای بررسی این دو بخش است. این نرم افزار علاوه بر رم، گرافیک و پردازده تمام بخش های سیستم از جمله بلندگوها و حتی وبکم دستگاه را هم بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکلی به شما اطلاع می دهد.

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز