خریداران خانه در کدام منطقه تهران بیشتر سود کردند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آمارهای منتشر شده از رشد قیمت واحدهای مسکونی تهران از ابتدای سال تاکنون بیانگر این است که سود خریداران خانه در مناطق 6، 22 و 3 بیشترین سود را از خرید خود کسب کرده اند.

به گزارش کاماپرس، اگر آنچه مشاوران املاک و برخی کارشناسان مطرح کرده اند درست باشد در ماه های اخیر بیشتر املاکی که در تهران خرید و فروش شده توسط سرمایه گذاران معامله شده و کمتر خانه ای توسط خریدارانی که خانه را به قصد سکونت خود خریده باشند، معامله شده است.

به هر حال آمارها نشان می دهد خریداران مسکن در تهران طی نیمه اول سالجاری چه این املاک را برای سکونت خریده باشند و چه به قصد سرمایه گذاری از حدود 76درصد (در بهترین حالت) تا حدود 33 درصد( در بدترین حالت) سود برده اند.

تب قیمت در منطقه 6 تهران بالا است

روزنامه همشهری امروز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: یکی از مشخصات بارز در تحولات بازار مسکن تهران از ابتدای امسال تاکنون، پیشروی مناطق اداری مانند مناطق 6، 7 و 3 در رشد قیمت بوده است. بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد از فروردین تا شهریور امسال، قیمت مسکن در منطقه6، به‌عنوان منطقه دارای بیشترین رشد قیمت در سال‌جاری، 76.4درصد رشد کرده که این میزان 29.9درصد بیش از رشد میانگین قیمت مسکن در شهر تهران است. در مقابل، در این بازه زمانی میانگین قیمت مسکن در منطقه20، به‌عنوان منطقه دارای کمترین میزان رشد، فقط 33.8درصد افزایش پیدا کرده که 42.5درصد د از رشد میانگین مسکن در شهر تهران کمتر است.

راز آسمان پایتخت

خانه دار شدن در مناطق میانی و متوسط تهران چقدر خرج دارد؟

این گزارش حکایت از آن دارد که در شهریورماه 1399 با رسیدن میانگین قیمت مسکن شهر تهران به 24میلیون و 288هزار تومان، عملاً میانگین قیمت یک دستگاه آپارتمان مطابق با الگوی مصرف در پایتخت به بالای 1.8میلیارد تومان رسید. به عبارت دیگر، خانوارهای متوسط تهران برای خرید یک آپارتمان 75متری در مناطق میانی و متوسط شهر تهران باید حداقل یک‌میلیارد و 821میلیون تومان بپردازند. قبل از شروع موج جهشی قیمت مسکن در میانه سال96، قیمت این واحد مسکونی فقط 337میلیون تومان بود.

در ادامه جدول رشد قیمت مناطق مختلف تهران را می بینید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز