خبر خوش از مسکن ملی / اقساط ماهانه وام کاهش یافت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدیرعامل صندوق ملی مسکن اعلام کرد اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان در دو سال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، محمدرضا مهدیار اسماعیلی در خصوص پیگیری‌ کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن،‌ گفت: جمع‌بندی در رابطه با نرخ سود تسهیلات طرح مذکور بر عهده شورای پول و اعتبار است.

وی اظهار داشت: قرار بر این شده که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار -اقساط بالا- قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 

اسماعیلی با بیان اینکه در دو سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه ۵ میلیون تومان خواهد بود تا بازپرداخت آن در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد، اضافه کرد:‌ پس از دو سال نیز، اقساط ماهانه به‌صورت پلکانی دریافت می‌شود.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان این‌که در حال حاضر سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است، افزود: در رابطه با کاهش نرخ سود این تسهیلات، هنوز مصوبه‌ای از سوی شورای پول و اعتبار نداشته‌ایم. منابع مورد نیاز مابه‌التفاوت سود تسهیلات نیز به‌صورت الگوی قبلی که یک سوم از سوی بانک مرکزی، یک سوم صندوق توسعه ملی و یک سوم از محل منابع صندوق ملی مسکن است، تامین خواهد شد.

به نقل از تسنیم، اسماعیلی در پایان بیان کرد: قرار نیست نرخ سود ۱۸ درصد کاهش پیدا کند، بحث این است که گروهی که در زمان حاضر سود تسهیلات آن‌ها ۱۸ درصد است بتوانند تسهیلات مسکن روستایی با نرخ ۵ درصد را دریافت کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
آریاپی
تهران آهن
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز