خانه در تهران ارزان شد؛ تاثیر کرونا بر بازار مسکن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که بسیاری انتظار داشتند پس از سه ماه تعطیلی بازار مسکن به دلیل شرایط ناشی از کرونا با شوک سنگین قیمتی روبه‌رو باشیم، جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از کاهش حدود ۲ درصدی قیمت مسکن در این بازار خبر می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، تعطیلی بنگاه‌های املاک در ماه‌های گذشته، معاملات مسکن در پایتخت را تا حدود ۸۰ درصد کاهش داده است.

میانگین قیمت مسکن

در این گزارش که به‌صورت ماهیانه منتشر می‌شود، میانگین قیمت مسکن در اولین ماه بهار ۹۹، ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان عنوان شده است. این درحالی است که این رقم در اسفندماه سال گذشته ۱۵میلیون و ۶۵۸هزار تومان اعلام شده بود.

کاهش قابل‌توجه تعداد معاملات

تعداد معاملات ثبت شده در فروردین ماه سال جاری که رقم ۱۳۰۰ ثبت خرید و فروش خانه در پایتخت را به ثبت رسانده، با کاهش ۱۰ برابری مواجه شده؛ چراکه این رقم در آخرین ماه سال گذشته، ۱۰ هزار و ۲۴۲ معامله مسکن بود.

به گفته کارشناسان بازار مسکن، در پی شرایط ایجاد شده پس از کرونا، قیمت هر متر مسکن در برخی مناطق، کاهش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی را به خود دیده است.

راز آسمان پایتخت

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق

قیمت مسکن در منطقه یک پایتخت که لقب گران‌ترین منطقه تهران را به یدک می‌کشد، در هر متر مربع بیش از ۳۳ میلیون و۲۱۷ هزار تومان بود که اکنون با کاهش حدود ۲میلیون تومانی، در هر متر مربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین، ارزان‌ترین معاملات مسکن پایتخت نیز بار دیگر در فروردین امسال در منطقه ۱۸ شهر تهران با میانگین قیمت هر متر مربع ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله شده است که البته نسبت به ماه گذشته خود کاهش قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومانی را در هر متر مربع تجربه می‌کند.

قیمت مسکن در دیگر مناطق

در منطقه ۵ تهران که به طور معمول بیشترین معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد، با افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به ماه قبل مواجه هستیم و خانه در این منطقه در هر متر مربع به میانگین قیمتی ۱۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۳ پایتخت نیز قیمت خانه حدود یک میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است و از میانگین قیمتی۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان در اسفندماه به قیمت ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در فروردین امسال کاهش یافته است.

با این حال برای منطقه ۲۲ پایتخت که صاحب برج‌های سربه فلک کشیده و متعددی است و خانه‌های خالی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد شاهد افزایش قیمت در هر متر مربع هستیم. خانه‌های منطقه ۲۲ در فروردین امسال حدود یک میلیون تومان در هر متر مربع افزایش قیمت داشته است و به میانگین قیمتی ۱۵ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “خانه در تهران ارزان شد؛ تاثیر کرونا بر بازار مسکن

  1. ناشناس گفته:

    تهران برای زندگی اصلا مناسب نیست /// دائم یا هواش الوده هست یا ترافیکش سنگینه یا زلزله میاد
    بهترین شهر برای زندگی و سرمایه گذاری مرنده — مرند شهر نوح پیغمبر &&& مرند دروازه ورود به اروپا
    ای مرند ای یادگار باستان قصه پرداز هزاران داستان
    ای مرند ای مدفن نوح نبی کز حریمت می هراسد اجنبی

  2. علیزاده گفته:

    دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از کاهش حدود ۲ درصدی قیمت مسکن در این بازار خبر می‌دهد. خیلی زحمت داره قیمت ها را 80 الی 100 درصد میبرید بالا حال با آب تاب اعلام میکنید خانه در تهران ارزان شد؛ چه خبرجالب آن هم کاهش حدود ۲ درصدی قیمت مسکن خیلی زحمت کشیدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز