حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ سه برابر می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق اعلام ستاد کل نیرو‌های مسلح حقوق سربازان و کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش کاماپرس، نمایندگان مجلس بهمن ماه سال گذشته افزایش حقوق سربازان را تصویب کردند. البته آن زمان اعلام شد حداقل حقوق ماهیانه سربازان، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد و ‏مزایایی مثل حق ماموریت، تاهل، بدی آب‌وهوا، مناطق مرزی و … نیز علاوه بر مبلغ فوق محاسبه و به حساب‌شان واریز می‌شود.

اما طبق اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح رقم حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ کمی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر است. طبق این اطلاعیه، بر اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا می کند. در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

همچنین به کارکنان وظیفه متأهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل ۱۰۰ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌شود که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح برای همه کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته به تناسب، فوق العاده عملیاتی و فوق العاده بدی آب و هوا واریز می‌شود که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است. همچنین هزینه سفر کارکنان وظیفه بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز