حقوق بازنشستگان با بودجه 90 هزار میلیاردی قابل ترمیم است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نماینده مردم انزلی در مجلس شواری اسلامی در حالی از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1400 با بودجه 90 هزار میلیارد تومانی خبر داده که به نظر نمی رسد این بودجه بتواند جوابگوی نیاز مهمی همچون افزایش حقوق بازنشستگان باشد.

به گزارش کاماپرس، بحث همسان سازی یا افزایش حقوق بازنشستگان همچنان از سوی اقشار بازنشسته و مستمری بگیر خصوصا بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پیگیری می شود چرا که بسیاری از آنها از آنچه تحت عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان با هیاهوی بسیار در سالجاری اتفاق افتاد رضایت ندارند.

به گفته شریعتمداری وزیر کار افزایش حقوق بازنشستگان یا همان همسان سازی در سالجاری حدود 32 هزار میلیارد تومان – درمشاغل عادی – و 1600 میلیارد تومان – در مشاغل سخت و زیان آور – برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی داشته است . در واقع همسازی انجام شده در سالجاری بیش از 33 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه به خود اختصاص داده و این درحالیست که شمار فراوانی از بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش چندانی در حقوق خود مشاهده نکردند.

در واقع متوسط افزایش حقوق اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی در حال حاضر با وجود همسان سازی انجام شده زیر یک میلیون تومان و حتی در مواردی زیر 500 هزار تومان بوده و متوسط حقوق بسیاری از آنها بعد از همسان سازی و افزایش بین 3 تا 4 و نیم میلیون تومان است که به هیچ عنوان کفاف زندگی در شرایط سخت تورمی را نمی دهد.

راز آسمان پایتخت

این افزایش حقوق ناکافی در مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با بودجه حدود 33 هزار و 600 میلیارد تومانی انجام شده و چنانچه بودجه امسال نیز نگاهی داشته باشیم مبلغی که به همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته براساس گفته های احمد دنیا مالی نماینده انزلی در مجلس، در مجموع 90 هزار میلیارد تومان است که با فرض تخصیص نیمی از مبلغ به بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ درنظر گرفته شده برای افزایش حقوق این اقشار حدود 45 هزار میلیارد تومان است.

با یک حساب سر انگشتی می توان گفت بودجه در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود 30 تا 32 درصد رشد کرده است اما به نظر نمی رسد با این بودجه بتوان حقوق این اقشار را به نحوی که شکاف بین قدرت خرید آنها و تورم موجود را پر کند، ترمیم کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با حقوق و تسهیلات بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان با بودجه 90 هزار میلیاردی قابل ترمیم است؟

  1. یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگبر گفته:

    ای بابا …ما به کی بگیم همسان سازی نمیخوایم! ماده 96 و 111 قانون رو اجرا کنن فقط همین… همسان سازی رو عوض کردن اسمش رو گذاشتن متناسب سازی که فقط برای دردونه های بالا بگیرشون خوب میشه!!!…وگرنه چرا حرفی از اجرا ی قانون نمیزنن و مستقیم میرن پی همسان سازی؟!!!…چون 65 درصد حداقل بگیرهستند و قانون رو اجرا کنن به نفع این جماعت میشه و بالا بگیرها یه دفعه فیش حقوقشون چند برابری نمیشه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز