گرانی 2/5 میلیونی گوشی های اپل ؛ آیفون 12 Pro Max رکورد گرانی را شکست

در بازار موبایل شاهد افزایش حدود 2/5 میلیونی قیمت برخی انواع گوشی های اپل و ریزش قیمت گوشی های شیائومی و سامسونگ هستیم اما به نظر می رسد گران شدن گوشی های اپل موقت باشد و به همین دلیل برخی خبرگان بازار موبایل توصیه می کنند برای خرید گوشی اپل عجله نکنیم.

به گزارش کاماپرس، خرید یا نخریدن؟ در بازار موبایل پرسش اصلی این است! وقتی قیمت گوشی های یک برند بالا می رود این نگرانی ایجاد می شود که گرانی ها ادامه دار شود. روزنامه هفت صبح با بررسی وضعیت بازار موبایل نوشته است؛ دلار هفته گذشته حدود 800 تومان گران شد و انتظار می رفت به همین نسبت گوشی های پرفروش گران شوند اما بررسی بازار موبایل نشان می دهد بسیاری از گوشی های محبوب روند نزولی که از روزهای اول اردیبهشت شروع کرده بودند را ادامه می دهند.

مثلا گوشی سامسونگ گلکسی A51 حدود 150 هزار و گوشی شیائومی  Mi 10T Pro 5G نزدیک به 340 هزار تومان و  Nova 7i  محصول هوآوی تومان285 هزار تومان ارزان ارزان شده اند. چرا؟ چون بسیاری از فروشنده ها تمایل دارند انبارشان را از مدل های قدیمی خالی کنند و منتظر رسیدن گوشی های جدید بمانند.

آخرین تغییرات قیمت گوشی های آیفون

اگرچه در بازار گوشی های اندرویدی شاهد کاهش قیمت هستیم اما از آن سمت در بازار گوشی های آیفون وضع متفاوت است. به عنوان مثال در هفته گذشته سامسونگ گلکسی S21 Ultra کاهش 850 هزار تومانی را تجربه کرد اما آیفون 12 Pro Maxدومیلیون و 489 هزار تومان گران شد.

آریاک سفر

هفت صبح در ادامه توصیه کرده است؛ در مجموع اگردنبال فرصت مناسبی برای خرید گوشی های آیفون هستید و عجله ای هم ندارید، به نظر ما فعلا دست نگه دارید؛ چرا که کاهش قیمت ارز، به هیچ وجه دور از دسترس نیست.

گوشی های اپل هفته گذشته همزمان با افزایش قیمت ارز به شکل چشمگیری گران شدند.  همان طور که پیشتر گفته شد آیفون ۱۲ پرو مکس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ، 2 میلیون و ۴۸۹ هزار تومان و آیفون ۱۲ میلیونی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در مقایسه با روز اول هفته رشد قیمت پیدا کردند. این موضوع نشان می دهد که قیمت گوشی های اپل در بازار ایران و در مقایسه با محصولات سامسونگ، شیائومی و هوآوی وابستگی بیشتری به نوسان های نرخ ارز دارد.

آخرین تغییرات قیمت گوشی های شیائومی

Mi 10T Pro 5G در هفته گذشته از 12میلیون و140 هزار تومان به 11 میلیون و800 هزار تومان رسید و340 هزار تومان ارزان شد. گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G  هم 310 هزار تومان ارزان شد. و فروشنده ها به جای 9میلیون و 290 هزارتومان، در انتهاي هفته آن را 8 میلیون و 980 هزار تومان فروختند. به جز این دو مدل، تغییر قیمت بقیه گوشی های شیائومی ناچیز بود.

مدل هایی مثل3 )Poco X قیمت جدید :5 میلیون و 675 هزار تومان ) و 3 Poco M (  قیمت جدید :سه میلیون و 779 هزارتومان) فقط 40 تا 50 هزار تومان ارزان شده اند و شیائومی Note9 pro هم بدون تغییر قیمت 5 میلیون و 888 هزار تومان فروخته می شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اپلشیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز