گوشی سامسونگ Galaxy A32 بهتر است یا شیائومی Poco X 2 ؟

اگر بخواهید با بودجه هفت میلیونی گوشی بخرید، دو گزینه یعنی گوشی سامسونگ Galaxy A32 و شیائومی Poco X 2 پیش روی شماست. این دو گوشی در خیلی از مشخصات برابر هستند اما تفاوت های فراوانی نیز بین آنها وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، رقابت بین دو برند سامسونگ و شیائومی کم کم به مرحله حساسی می رسد و این بهترین خبر برای مصرف کنندگان است چرا که رقابت بین غول قدیمی و غول جدید بازار موبایل وضعیت بهتری را از نظر کیفیت و قیمت را به نفع مصرف کننده تعریف می کند. در ادامه خصوصیات گوشی  Galaxy A32  و شیائومی Poco X 2 را به روایت روزنامه هفت صبح مرور می کنیم.

گوشی  Galaxy A32 ؛ قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان

گوشی  Galaxy A32 از اعضای جدید خانواده سامسونگ در بازار موبایل ایران است. بنا به اعلام روزنامه هفت صبح  این گوشی از فناوری 5G  پشتیبانی می کند. حافظه موقت سامسونگ Galaxy A 32 شش گیگابایت است و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است. در طراحی این گوشی از تراشه هفت نانومتری MediaTek MT 6853 Dimensity720 استفاده شده  و پردازنده76 Cortex-Aدو هسته ای و Cortex-A شش هسته ای دارد. صفحه نمایش گوشی 6.5 اینچی است  و تصاویر را با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل نمایش می دهد. دوربین اصلی این گوشی چهارگانه است. حسگرعریض 48 مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض هشت مگاپیکسلی، حسگرماکرو پنج مگاپیکسلی و حسگر عمق دو مگاپیکسلی لنزهای دوربین اصلی را تشکیل داده اند.

دوربین سلفی این گوشی در وسط لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته و رزولوشن آن 13 مگاپیکسل است. این گوشی باطری لیتیوم یونی پنج هزار میلی آمپری دارد که از قابلیت شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند. قیمت این گوشی در حال حاضر شش میلیون و 700 هزار تومان است.

آریاک سفر

شیائومی Poco X 2 ؛ قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان

گوشی شیائومی مدل Poco X 2 دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار شده و این روزها به یکی از پرطرفدارترین گوشی ها تبدیل شده است. نقطه ضعف بزرگش این است که از فناوری فایو جی پشتیبانی نمی‌کند اما مشخصات خوب آن این نقطه ضعف را پوشش داده است.

این گوشی حافظه موقت ۶ گیگابایتی دارد در طراحی آن از تراشه ۸ نانومتری Snapdragon 732Gاستفاده شده و سری پردازنده آن 470 Kryoاست. صفحه این گوشی ۶.۷ اینچی است و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ نمایش می دهد.

در قاب پشتی ۴ ماژول دوربین به چشم می‌خورد. دوربین اول از نوع عریض با رزولوشون  ۶۴ مگاپیکسلی است که یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می کنند. این دوربین ها تصاویر را با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری می کنند. دوربین سلفی گوشی هم ۲۰ مگاپیکسلی است. باتری شیائومی معادل ۵ هزار و ۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و از قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. قیمت این گوشی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

اخبار و گزارش های مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز