مقایسه ارزان‌ترین گوشی‌ نسل پنجم سامسونگ و شیائومی

شیائومی و سامسونگ که رقابت شانه به شانه ای در بازار ایران دارند رقابت خود را به در بازار کشورمان به ارزان ترین گوشی هایی که ن اینترنت فایو جی را پشتیبانی می کنند کشانده اند اما کدام یک از این دو گوشی در این رقابت برنده است؟

به گزارش کاماپرس، بحث بر سر بهتر بودن یا با کیفیت تر بودن یا خوش دست تر بودن یا … دو گوشی از دو برند مطرح این روزهای بازار هر روز داغ تر می شود و طرفداران گوشی های سامسونگ و شیائومی هر یک فهرست بلندی از دلایل بهتر بودن گوشی های برند مورد علاقه خود را ذکر می کنند.

تردیدی نیست که سامسونگ بعد از سال ها یکه تازی در بازار موبایل خصوصا گوشی های میان رده – نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان – حالا به رقبای گردن ستبری مثل شیائومی مواجه است و ظهور این رقبا به هیچ وجه اتفاق بدی نیست چرا که سامسونگ از حاشیه امنیت خارج شده و مجبور به بهبود کیفیت گوشی های خود شده است.

تازه ترین میدان رقابت بین شیائومی و سامسونگ در بازار موبایل ایران در عرصه گوشی های فایو جی است و در این میدان هر یک از این دو برند یک گوشی با خصوصیات قابل توجه دارد و البته ارزان بودن هم مد نظر آنها قرار داشته است.

روزنامه هفت صبح در گزارشی جذاب ویژگی های این دو گوشی را با هم مقایسه کرده است که در ادامه می خوانید.

آریاک سفر

شیائومی Mi 10T Lite 5G ؛ قیمت : 7 میلیون و 800هزار تومان

شیائومی Mi 10T Lite 5G با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است. مدل 64 گیگا بایتی آن از ارزان ترین گوشی های فایو جی بازار به شمار می رود.

صفحه نمایش 6/7 اینچی این گوشی تصاویر را با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نمایش می دهد و تراکم آن ۳۹۵پیکسل در هر اینچ است.

دوربین های چهارگانه گوشی شیائومی Mi 10T Lite 5G از لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی در کنار حسگر ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین می تواند تصاویر را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 4k فیلمبرداری کند.ضمنا گوشی فایو جی شیائومی از دوربین سلفی عریض با رزولوشن ۱۶مگاپیکسل برخوردار است.

باتری آن چهار هزار و ۸۲۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد و از شارژ ســریع ۳۳ واتی پشتیبانی می کند. البته شارژر داخل جعبه گوشی 20 واتی است.

سامسونگ Galaxy A42 5G ؛ قیمت 8 میلیون و 400 هزار تومان

سامسونگ Galaxy A42 5G  با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸گیگابایت به رقابت شیائومی آمده است. این گوشی  بعد از A۳۲ Galaxy یکی از ارزان ترین گوشی های سامسونگ است که قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵Gدارد. صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A42 5G  ۵.۶ اینچی است و کیفیت تصویر متوسطی دارد به این معنی که رزولوشــن آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل است.

قاب پشتی و فریم دور این گوشی پلاستیکی است و پشت آن دوربین چهارگانه شامل یک لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض هشت مگاپیکسلی، حسگر تله فوتو پنج مگاپیکسلی و حسگر عریض پنج مگاپیکسلی دیده می شود.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰فریم بر ثانیه دارد، هرچند صفحه نمایش آن نمی تواند تصویری با این کیفیت را نمایش دهد. دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. این محصول سامسونگ با نسخه ۱۰سیستم عامل اندروید روانه بازار شده است.

ناگفته نماند که باتری این گوشی 5 هزار میل یآمپر ظرفیت دارد که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز