جهش قیمت انواع محصولات فولادی مصرفی در ساخت و ساز

ژیوار

مرکز آمار ایران  اعلام کرد: قیمت نهاده‌های فولاد مورد استفاده در بخش ساختمان سازی در نیمه دوم سال گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده است.

به گزارش کاماپرس، از میان نهاده‌های پرمصرف و دارای ضریب اهمیت بالا در ساخت‌وساز، گروه آهن‌آلات و مصنوعات فولادی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد: در نیمه دوم پارسال، قیمت تیرآهن از 93.5 تا 200.9درصد گران‌تر شده که کمترین میزان افزایش معادل 93.5درصد مربوط به تیرآهن نمره14 و بیشترین میزان افزایش قیمت معادل 200.9درصد به تیرآهن نمره24 اختصاص دارد. همچنین بررسی قیمت‌ها در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول همان سال حاکی از این است که قیمت تیرآهن بال‌پهن نمره18 در 6ماه 121.2درصد افزایش پیدا کرده؛ درحالی‌که همزمان قیمت تیرآهن نمره22 نسبت به 6ماه نخست با کاهش 18.9درصدی قیمت مواجه بوده است. به‌نظر می‌رسد با کاهش تنش ارزی و رفع بهانه افزایش قیمت مصنوعات فولادی براساس قیمت جهانی و نرخ ارز، همچنان به‌واسطه کاهش عرضه برخی از اقلام فولادی یا افزایش تقاضا برای آنها، نوسانات قیمتی شدید در این گروه ادامه دارد.

در سال گذشته، تورم گروه میلگرد و ورق‌های فلزی و گالوانیزه نیز داغ بوده و آنطور که از آمارها مشخص است، قیمت تمام این اقلام رشد کرده. در بین اقلام گروه میلگرد، کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به میلگرد آجدار نمره10 با 125.9درصد و بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به میلگرد ساده نمره6 با 148درصد بوده است.

دریان سفر امید

همچنین در گروه ورق‌های فلزی بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به ورق برنز با 189.9درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به ورق مس با رشد 41.9درصد بوده است. در گروه ورق‌های گالوانیزه نیز بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به سال98 به ورق گالوانیزه آبی کوره‌ای اختصاص داشته که 55.9درصد گران شده و کمترین افزایش مربوط به ورق گالوانیزه با موج ذوزنقه بوده که 36درصد رشد کرده است.

 

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز