جزییات و مزایای طرح کروکی آنلاین

آغاز طرح کروکی آنلاین از امروز
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس کل بیمه مرکزی ایران، با اعلام کلید خوردن طرح کروکی آنلاین، اعلام کرد: سرور‌های مورد نیاز این طرح  آماده شده و زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری آن نیز از سمت بیمه مرکزی و پلیس راهور به شکل مشترک انجام شده است.

به گزارش کاماپرس، طرز کار کروکی آنلاین به این صورت است که کارشناسان تصادفات راهور که به تبلت مجهز شده‌‌اند، کروکی تصادفات را به‌صورت آنلاین کشیده و به بیمه مرکزی ارسال می‌کنند. پس از آن، یک نسخه از این کروکی به شماره تلفن راننده متخلف و یک نسخه هم از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طبق اظهارات استاد هاشمی رییس بیمه مرکزی ایران، این سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح کروکی آنلاین سرمایه‌گذاری کرده است. هشت هزار تبلت برای کارشناسان خریداری شده که از این میزان، چهار هزار و 800 تبلت نیز از گمرک ترخیص و در اختیار پلیس قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از تجارت نیوز، این طرح از مزایایی چون حذف کاغذ از کروکی‌ها، ایجاد یکپارچگی در اطلاعات، فراهم کردن شرایط استفاده از هوش مصنوعی در بررسی حوادث و در اختیار گذاشتن اطلاعات خودروها برای خرید و فروش آن‌ها برخوردار است.

همچنین بر اساس اظهارات قائم مقام بانک مرکزی، داده‌های حاصل از کروکی آنلاین، در اختیار اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو  قرار می‌گیرد و از این طریق مردم می‌توانند در زمان معامله خودرو، از سابقه تصادفات و آسیب‌های وارد شده به خودرو آگاه شوند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز