جزئیات جدید از محدودیت‌های سیزده بدر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در روز طبیعت یا سیزده بدر حضور در همه اماکن گردشگری، تاریخی و فضای سبز در شهرها و استان‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار دارند. به همین دلیل و طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا حضور در بوستانها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ممنوع است و افرادی که در روز سیزده بدر در این ۱۱۷ شهر در فضای باز و پارک‌ها حضور داشته باشند، جریمه می‌شوند.
البته به غیر از بوستانها و پارکها محدودیت‌های دیگری هم برای حضور در فضاهای تاریخی وضع شده است.

موزه ، اماکن تاریخی و سینما تعطیل است

همه بناها و موزه‌های دارای محوطه باز و فضای سبز استان تهران، امروز ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل هستند. به غیر از بوستان ها و پارک های محلی بوستان‌های جنگلی و دریاچه چیتگر تهران امروز تعطیل است.

طبق اعلام پلیس راهور همه مبادی ورودی به پارک و تفرجگاه‌ها و حتی تفرجگاه‌های محلات شهر تهران بسته شده است و مردم اجازه ندارند در سیزده بدر در این فضاها دور هم جمع شوند. مراکز گردشگری و بوستان‌های فیروزکوه در روز ۱۳ فروردین ماه تعطیل است.

راز آسمان پایتخت

اماکن تفریحی اصفهان،‌مازندران و شیراز هم تعطیل است

این محدودیت‌ها فقط محدود به تهران نیست. همه اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان هم امروز تعطیل است. مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

همه اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس از جمله «تخت جمشید» (پرسپولیس) و نقش رستم هم در روز سیزده بدر تعطیل‌ است.

حضور در سواحل کیش ممنوع

دورهمی افراد در سواحل، پارک‌ها و جنگل‌ها، تفرجگاه‌های جزیره کیش هم ممنوع شده است. این ممنوعیت و محدویت‌ها از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ فروردین تا ساعت ۲ بامداد روز ۱۴ فروردین اعمال می‌شود و صاحبان خودروها در صورت تخلف به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه و یک هفته خودروی آنان توقیف می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز