جزئیات جدید از برنامه افزایش زمان معاملات بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در بورس تهران از برنامه های دردست تدوین برای ایجاد تحولات بزرگ در حوزه‌های مختلف بورس خبر داد و اظهار کرد: زمان داد و ستد بورس تهران باید افزایش یابد.

به گزارش کاماپرس، علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران این برنامه ها را شامل افزایش زمان داد و ستد معاملات بازار، تعریف شاخص های جدید بورسی، اصلاح سامانه های معاملاتی و ایجاد تغییر در دامنه نوسان و مقررات حجم مبنا برشمرد.

وی همچنین از برنامه بورس تهران برای افزایش دسته سفارش های معاملات سهام به حداکثر ۵۰۰ هزار سهم و بنا بر جدولی طبق قیمت سهام خبر داد.

شاخص جدید بورس بدون شرکت های سرمایه گذاری تعریف می شود

به گفته صحرایی،  یکی از موارد در حال بررسی، تعریف شاخصی جدید بدون حضور شرکت های سرمایه گذاری است. چرا که این گروه دارای مالکیت تودرتوی شرکت ها و زیرمجموعه ها بوده و نمی‌توانند مصداق درستی از وضعیت گروه سرمایه گذاری و کلیت بازار باشند.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام بورس پرس، این مقام مسئول درباره افزایش زمان داد و ستد معاملات، گفت: بورس تهران در میان همه بورس های دنیا دارای کمترین زمان داد و ستد بوده و با توجه به افزایش عرض ، طول و عمق بازار سرمایه ، باید زمان داد و ستد افزایش یابد اما این مهم تا زمان بروز رسانی سامانه ها ، امکان پذیر نیست.

برای حل مشکل سامانه ها مسیر اول ، اعمال اصلاحاتی مانند موکول کردن زمان معاملات سهام شرکت های بزرگ و دارای سرمایه زیاد و تعداد معامله گران انبوه به بعد از پایان داد و ستد روزانه است. علاوه بر این در آینده نزدیک ، سقف دسته سفارش ها براساس قیمت سهام ، تغییر و از ۱۰۰ هزار سهم به حداکثر ۵۰۰ هزار سهم خواهد رسید. بر این اساس، جدولی از شرکت ها با توجه به قیمت سهام تهیه و مشخص خواهد شد که به طور مثال دسته سفارش شرکت های دارای قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی ، ۵۰۰ هزار سهم خواهد بود.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز