جزئیات افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۲

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارکنان را 7 میلیون تومان در نظر گرفته است. این عدد نشان می دهد که دولت در سال جدید قصد دارد به طور میانگین 20 درصد حداقل حقوق را نسبت به امسال افزایش دهد.

به گزارش کاماپرس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ چند روزی است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هر روز جزئیاتی از این لایحه در رسانه‌های منتشر می‌شود. از جمله اینکه جزئیاتی از نحوه افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت منتشر شده است.

برای نمونه در تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان متوسط ۲۰ درصد براساس آخرین حکم کارگزینی به گونه‌ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدم پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد از ۷۰ میلیون ریال (هفت میلیون تومان) کمتر نباشد.

همچنین در بند سوم تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به حق عائله‌مندی و اولاد اشاره کرده است که به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. در این بند آمده است: « در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد، موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین و بازنشستگان به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تعیین می‌گردد».

راز آسمان پایتخت

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هنوز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز