جریمه یک میلیون تومانی در انتظار این گروه از مسافران نوروزی!

ژیوار

افرادی در سال 1401 امکان مسافرت نوروزی را خواهند داشت که حتما سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند. اگر افراد بدون توجه به این موضوع برای سفر اقدام کنند تقریبا 1 میلیون تومان جریمه خواهند شد. این طرح در ابتدا به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد، اما اکنون به صورت یک مورد اجباری اجرا می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از مسافران نسبت به فرا نرسیدن زمان تزریق دوز سوم و مسائلی از این قبیل سوال دارند. ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اعلام کرده که امکان بررسی همه مسافران وجود ندارد، ولی مسئله‌ای است که در تهیه بلیت هواپیما و اتوبوس مورد توجه قرار می‌گیرد. قادری به مسافران نوروزی پیشنهاد کرده که دوز سوم واکسن را قبل از شروع مسافرت تزریق کنند تا از جهت تهیه بلیت دچار مشکل نشوند.

اخبار مهم روز را بخوانید:

دریان سفر امید

اما به گفته حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله کرونا، قرار است در فاز نخست کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاعات هزار و 700 دوربین بین شهری و 127 دوربین شهری را احصا کنند و ملاک عمل خود قرار دهند.

ملاک اصلی برای امکان انجام مسافرت نوروزی چیست؟

ملاک برای مسافرت نوروزی، پلاک خودرو است و سرنشینان خودرو مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. یعنی اگر فردی پلاک خودرو به نام وی ثبت نشده یا دز دوم یا سوم واکسن را تزریق نکرده باشد، دچار مشکل خواهد شد. چون اطلاعات اتومبیل وی از طریق دوربین‌ها ثبت و به کارکنان راهداری ارجاع داده می‌شود. در این صورت این ماشین‌ها به ازای هر 24 ساعت تردد باید یک میلیون تومان جریمه بپردازند.

اما سوال اصلی مردم و کارشناسان این است که اقدام مذکور با چه سیستمی انجام خواهد شد؟ آیا این سیستم دقت زیادی خواهد داشت؟

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز