کاهش بیشتر نرخ دلار بعد از توافق آژانس انرژی اتمی و ایران

لست سکند

بازار دلار این روزها در تب و تاب اخبار مختلف قرار دارد. جنگ اوکراین و روسیه، سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی، به ایران و نتیجه مذاکرات برجام از جمله اتفاقاتی است که معامله گران ارزی با دقت بیشتری به اخبار آن توجه می‌کنند. امروز قیمت دلار نسبت به دو روز گذشته 0.49 درصد کم شد و به مرز 26 هزار و 120 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همانطور که مشخص است، قیمت دلار تحت تاثیر این اخبار کاهش قیمت دارد. طی روز جاری نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل 0.07 درصد کم شد و در محدوده 24 هزار و 462 تومانی قرار گرفت. هم اکنون سفر گروسی در راس توجهات معامله گران ارزی است. بعضی از رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که گروسی به دنبال حل برخی از مشکلات مربوط به توافق برجام به ایران آمد. بنابراین در صورتی که گروسی با مقامات مسئول ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به توافق برسد، احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلایل دیگر برای کاهش بیشتر نرخ دلار

برخی از معامله گران ارزی معتقدند در صورتی که ایران با آژانس به توافق برسد، احیای توافق برجام اتفاق خواهد افتاد. بعضی دیگر هم بر این عقیده هستند که با آغاز جنگ روسیه و اوکراین و اتفاقای که رقم خورده، تمایل آمریکا برای احیای توافق افزایش پیدا کرده است. در واقع این دسته از معامله گران باور دارند در صورتی آمریکا امکان تحریم بیشتر روسیه را خواهد داشت که نفت ایران را با نفت روسیه جایگزین کند.

نرخ پوند و یورو هم امروز کاهشی بود. قیمت پوند نسبت به دو روز قبل 182 تومان کم شد و به محدوده 34 هزار و 922 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.53 درصد کاهش پیدا کرد و 28 هزار و 935 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کاهش بیشتر نرخ دلار بعد از توافق آژانس انرژی اتمی و ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز