جریمه رانندگی در دبی چقدر است؟

ژیوار

اجاره خودرو در شهرهایی مانند دبی هرچند جذاب است اما می‌تواند با هزینه جریمه رانندگی 6.5 تا 32 میلیون تومانی همراه باشد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر طبق قانون امارات سیگار کشیدن در حین رانندگی جریمه‌ای 500 درهمی دارد. معادل این جریمه به پول ایران فرد باید 8 میلیون تومان پرداخت کند. همچنین جریمه عبور از چراغ قرمز نیز 500 درهم است.

جریمه رانندگی با سرعت بالاتر از سرعت مجاز در خیابان‌های دبی 800 درهم است. این جریمه به پول ایران نزدیک به 13 میلیون تومان خواهد بود. در شرایط کنونی سرعت مجاز در برخی خیابان‌های دبی 80 کیلومتر در ساعت و در برخی بزرگراه‌ها 120 کیلومتر در ساعت است. در صورتی که فرد از این میزان سرعت عبور کند با جریمه 13 میلیون تومانی روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

همچنین عوض کردن خطوط در حین رانندگی در دبی با جریمه سنگین 500 درهمی همراه است. در صورتی که مسافران نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی امارات آشنا نباشند یا از هزینه جریمه‌ها خبر نداشته باشند با ثبت نخستین تخلف هزینه بالایی را متقبل خواهند‌ شد.

کمترین و بیشترین جریمه رانندگی در دبی

در حال حاضر کمترین جریمه رانندگی مربوط به عدم استفاده از صندلی کودک است و فرد باید برای نداشتن آن 400 درهم بپردازد. این رقم معادل 6 میلیون و 500 هزار تومان است. در مقابل سنگین‌ترین جریمه برای رانندگی در دبی مربوط به رانندگی و ایجاد سروصدای زیاد در جاده است. جریمه این تخلف 2 هزار درهم و معادل 32 میلیون تومان است.

همچنین پرت‌کردن زباله از پنجره خودرو جریمه‌ای 1000 درهمی دارد. این جریمه نیز برای ایرانی‌ها بسیار سنگین خواهد بود. زیرا معادل 16 میلیون تومان است. اما نبستن کمربند ایمنی هزینه‌ای 500 درهمی دارد که به پول ایران 8 میلیون تومان می‌شود.

با در نظر گرفتن هزینه‌های بالای جریمه در این شهر، رعایت قوانین و مقررات امارات برای رانندگان ایرانی بسیار کم هزینه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه با دردسرهای بعدی توقیف خودرو و … نیز مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : اجاره خودرو کافه رنتسعادت رنت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان