جدیدترین شرایط دریافت ویزای تایلند

ویزای تایلند-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای تایلند برای ایرانیان به صورت فرودگاهی (VOA) صادر نمی‌شود و افراد برای ورود به کشور تایلند نیازمند دریافت روادید یا ویزا در ایران هستند. دریافت ویزای تایلند مراحل سختی ندارد و با کمی دقت در جمع‌آوری مدارک و تکمیل صحیح فرم مربوطه می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا دریافت کرد.

به گزارش کاماپرس، در سال 2023 تایلند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری دنیا پذیرای بیش از 25 میلیون گردشگر از سراسر جهان بوده است. ایرانیانی که با هدف گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های دیدنی تایلند به این کشور سفر می‌کنند، نیازمند دریافت ویزای توریستی تایلند هستند.

در این گزارش، شرایط، مدارک و هزینه‌های لازم برای دریافت ویزای تایلند بررسی شده است.

شرایط دریافت ویزای توریستی تایلند

ویزای توریستی تایلند، مجوز یا مدرکی است که به فرد اجازه می‌دهد برای مدت زمانی مشخص و تنها با اهداف گردشگری به تایلند سفر کند. متقاضیان ویزای تایلند نیازی به تعیین وقت مصاحبه، مراجعه به سفارت و انگشت‌نگاری ندارند و به صورت آنلاین می‌توانند برای دریافت ویزای تایلند، درخواست خود را ثبت کنند. البته دارندگان ویزای توریستی تایلند قادر به کار، تحصیل یا فعالیت‌های تجاری در این کشور نیستند و برای انجام این کارها نیازمند دریافت ویزای جداگانه هستند.

ویزای تایلند به صورت عادی طی چهار تا هفت روز کاری صادر می‌شود. افراد پس از دریافت ویزای تایلند تنها تا 60 روز فرصت دارند به این کشور سفر کنند و به مدت 30 روز در آن اقامت داشته باشند. مسافران با پرداخت هزینه‌ای برابر با 50 یورو می­‌توانند ویزای یک‌بار ورود 30 روزه تایلند دریافت ‌کنند.

راز آسمان پایتخت

ویزای تایلند-کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند

در پروسه اخذ ویزای تایلند، نحوه آماده‌سازی مدارک و کامل بودن آن اهمیت بالایی دارد، زیرا هر گونه نقص یا ابهام در مدارک ممکن است روند اخذ ویزا را به تاخیر بیندازد. ارائه اصل و کپی پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، فرم تکمیل شده درخواست ویزای تایلند، دو قطعه عکس پرسنلی، ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما، ارائه تاییدیه هتل محل اقامت در تایلند، ارائه کپی تمامی صفحات شناسنامه و ارائه نامه تمکن مالی از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند است.

اثبات تمکن مالی، یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای دریافت ویزای تایلند باید مهیا شود. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که به هیچ عنوان گردش حساب غیرواقعی یا کمتر از میزان تعیین شده به سفارت تایلند ارائه ندهند، زیرا تمامی مدارک در سفارت تایلند به طور دقیق بررسی می‌‎شود. برای اثبات تمکن مالی، افراد باید مبلغ 50 میلیون تومان در حساب بانکی خود داشته باشند.

ویزای تایلند-کاماپرس

آیا می توان ویزای تایلند را تمدید کرد؟

در حال حاضر امکان تمدید ویزای تایلند از ایران برای مسافرانی که به تایلند سفر کرده‌اند، امکان‌پذیر نبوده و افراد تنها با داشتن شرایطی خاص و دلیل واضح برای اقامت بیشتر در تایلند می‌توانند با مراجعه به وزارت امور مهاجرت این کشور، ویزای خود را تمدید کنند.

اگر فرد حتی یک روز بیش‌تر از زمان اعتبار ویزای تایلند در این کشور اقامت داشته باشد، مطابق قوانین دولت تایلند جریمه می‌شود و اگر بخواهد برای بار دوم به این کشور سفر کند، ویزای او به احتمال زیاد رد خواهد شد.

عوامل موثر بر ریجکتی ویزای تایلند

کشور تایلند به ندرت درخواست ویزای مسافران خود را ریجکت یا رد می‌کند و اکثر درخواست‌های ریجکت شده به علت ارائه مدارک تقلبی در زمینه رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل مسافران رخ می‌دهد. عواملی همچون تخلف، بازداشت و زندانی شدن در سفرهای قبلی به تایلند، ارائه مدارک تقلبی و اقامت بیش از مدت زمان اعتبار ویزا در سفرهای قبلی به تایلند سبب ریجکتی ویزای افراد برای بار دوم می‌شود.

بهتر است که متقاضیان پیش از ثبت درخواست برای دریافت ویزای تایلند، تمامی مدارک و فرم‌های مرتبط را بررسی کنند، زیرا پس از درخواست برای ویزای تایلند و ریجکتی آن، هیچ هزینه‌ای قابل استرداد نیست.

ویزای تایلند-کاماپرس

سریع ترین راه دریافت آنلاین ویزای تایلند

متقاضیانی که قصد دارند ویزای تایلند را در سریع‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه دریافت کنند، می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز و حتی در تعطیلات، در محل کار یا خانه، فرم مرتبط با درخواست ویزای تایلند را تکمیل و همراه با مدارک لازم در وب‌سایت آژانس مسافرتی «قاره پیما» به آدرس www.gharepeyma.com بارگذاری کنند و منتظر صدور ویزای خود بمانند.

در روش دوم، افراد می‌توانند از طریق ایمیل یا واتساپ آژانس مسافرتی قاره پیما، اسکن یا عکس مدارک لازم را ارسال کنند. کارشناسان ویزای تایلند پس از بررسی دقیق مدارک، لینک پرداخت آنلاین هزینه ویزای تایلند را برای متقاضیان ارسال می‌کنند و پس از صدور ویزای تایلند، آن را به ایمیل یا واتساپ آنان ارسال خواهند کرد.

روش آنلاین برای افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند یا در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند، بسیار کاربردی بوده و هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت آنان را تا میزان بسیار بالایی کاهش می‌دهد.

در روش سوم که ابتدایی‌ترین و متداول‌ترین روش دریافت ویزای تایلند است، افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به آژانس مسافرتی قاره پیما و ارائه مدارک، صفر تا صد اخذ ویزای تایلند خود را به کارشناسان این مجموعه بسپارند.

انتهای پیام

مرتبط با : قاره پیما
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز