جدول اشتال لوله ، بهترین روش محاسبه وزن لوله فولادی / قیمت روز آهن آلات 1 دی ماه 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

لوله‌های فولادی به دلیل استحکام بالا، مقاومت مناسب در برابر گرما و خوردگی در ساخت سیستم‌های لوله‌کشی پالایشگاه‌ها و صنایع کاربرد زیادی دارند. در هنگام خرید این مقطع فولادی باید به وزن آن توجه داشت؛ چرا که وزن لوله رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. جدول اشتال لوله برای محاسبه وزن آن بسیار کاربردی است. این جدول در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وزن استاندارد و قیمت لوله را در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، برای خرید لوله‌های فولادی باید آنها را با استانداردهای تعیین شده مطابقت داد. لوله‌ها از نظر سایز، نوع و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع، نوع و دسترسی لوله‌ها با توجه به کاربردشان در معماری یا کاربرد ماشینی، متنوع است.

لوله فولادی چیست؟

لوله‌ها، میله یا استوانه تو خالی با جنس فولاد کربن استیل هستند که برای انتقال سیالات از آنها استفاده می‌شود. لوله فولادی برای اولین بار در سال 1800 میلادی وارد صنعت شد. به طور کلی، این مقطع فولادی با دو روش تولید می‌شود: درز دار و بدون درز. به لوله‌های فولادی بدون درز اصطلاحاً لوله مانیسمان یا سیم لس گفته می‌شود. لوله مانیسمان از طریق فشار و ایجاد سوراخ در داخل یک شمش جامد تولید می‌شود و در این فرآیند، روش جوش توسط فلزات کاربردی ندارند. به دلیل عدم وجود درز جوش در لوله مانیسمان، این نوع لوله‌ها از کیفیت و استحکام بالاتری برخوردار هستند. با این حال، میانگین طول عمر لوله‌های فولادی حدود 50 سال است.

جدول اشتال لوله

برای محاسبه وزن لوله فولادی راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از فرمول زیر است:

راز آسمان پایتخت

(قطر بیرونی لوله_ضخامت لوله) * ۳.۱۴ * چگالی * طول لوله = وزن لوله

اما محاسبه وزن با استفاده از فرمول کار دشوار و وقت‌گیری است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا از جدول اشتال لوله برای محاسبه وزن استاندارد آن استفاده کرد. در این جدول، قطر لوله و ضخامت لوله بر حسب اینچ و میلی متر ارائه شده است. وزن محاسبه شده نیز بر اساس هر متر نشان داده می‌شود. تصویر زیر، بخشی از جدول اشتال لوله است و خریداران می‌توانند برای مشاهده کامل آن یا استفاده از محاسبه آنلاین وزن لوله به وبسایت مجموعه آهن ملل اصفهان مراجعه نمایند.

قیمت روز آهن آلات

متاسفانه محدودیت در مصرف انرژی تاثیر چشمگیری در صنایع فولادی گذاشته است و این مسئله به کاهش و توقف تولید مواد اولیه و افزایش قیمت آهن اسفنجی منجر شده است. با توجه به شرایط نابسامان بازار فولاد کشور در روزهای اخیر و نوسانات افزایشی، نرخ پایه و حجم عرضه آهن اسفنجی در روز شنبه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بازار خواهد بود.

قیمت روز انواع لوله و آهن‌آلات در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز