جاذبه های دیدنی آنتالیا

تور آنتالیا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ترکیه با داشتن جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، سواحل زیبا و آرام و تفریحات متنوع آبی توانسته در سال 2021 رتبه چهارم فهرست گردشگری جهانی را از آن خود کند. این کشور از جمله پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کشورها میان گردشگران ایرانی و خارجی به‌شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که 44 میلیون نفر در سال 2022 به این کشور سفر کرده‌اند.

آنتالیا و استانبول، دو شهری هستند که نه تنها بین ایرانیان بلکه بین تمامی گردشگران خارجی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو توریستی‌ترین شهرها محسوب می‌شوند و برای هر گردشگر خارجی که قصد سفر به این کشور را دارد، در اولویت است.

کاماپرس در این گزارش، جاذبه‌های دیدنی آنتالیا را معرفی کرده است.

سواحل آنتالیا

بسیاری از گردشگران، شهر آنتالیا را برای استراحت، آرامش و لذت بردن از سواحل زیبای آن انتخاب می‌کنند. در ادامه معروف­ترین سواحل آنتالیا معرفی شده است.

ساحل لارا

ساحل لارا یکی از رویایی‌ترین سواحل تفریحی آنتالیا است. این ساحل ماسه‌ای، آبی زلال و شفاف و دریایی به رنگ نیلگون دارد و با داشتن چتر آفتاب‌گیر، دوش، رختکن، کلوب‌های ورزشی ساحلی و دریایی و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد می­تواند یک روز شگفت‌انگیز را برای گردشگران رقم بزند. از دیگر امکانات این مجموعه ساحلی می‌توان به انواع پلاژها، مراکز تفریحی و قایق‌سواری، پارک عجایب، زمین والبیال و فوتبال ساحلی اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

تور آنتالیا-کاماپرس

ساحل کمر

شهر کمر در منطقه‌ای سرسبز در 40 کیلومتری شهر زیبای آنتالیا قرار دارد. ساحل کمر، همه آن چیزی است که طبیعت‌دوستان به آن نیاز دارند؛ جایی که دریا و مناطق کوهستانی جنگل در امتداد یکدیگر قرار گرفته و یک ترکیب رویایی را رقم زده است. با اقامت در هتل‌های لوکس این منطقه می‌توان از تفریحات آبی متعدد همچون پاراسلینگ، جت اسکی، غواصی و گشت با کشتی بهره برد.

ساحل بلک

این ساحل در شرق شهر آنتالیا واقع شده و به دلیل آب و هوای گرم و دریایی شفاف و زلال همراه با ساحلی زیبا جزو بهترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شود. ساحل بلک با داشتن هتل‌های لوکس و پنج ستاره، یکی از گران قیمت‌ترین مناطق برای اقامت به شمار می‌رود. وجود معروف‌ترین مراکز گلف ترکیه در این منطقه، گردشگران علاقه­ مند به ورزش را به خود جذب می‌کند. از جمله ویژگی‌های ساحل بلک می‌توان به تفریحات آبی، صندلی و حمام آفتاب، قایق‌سواری، جت اسکی و کشتی‌های تفریحی اشاره کرد.

گشت در محله کالیجیکی

محله کالیجیکی با داشتن بافتی قدیمی و تاریخی در قلب شهر آنتالیا قرار گرفته و یکی دیگر از جاذبه‌های دوست داشتنی این شهر محسوب می‌شود. کالیجیکی، خانه‌ها و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و دیوارهای شهر باستانی، این منطقه را در خود احاطه کرده است. این دیواره‌ها به دوره رم باز می‌گردد و بازگوکننده تاریخ غنی این کشور است. گردشگران می‌توانند در کنار این دیواره‌ها قدم بزنند و از زیبایی فوق‌العاده این منطقه تاریخی و دریای آرام آن لذت ببرند. دیواره هادریان، یکی از ورودی‌های اصلی کالیجیکی محسوب می‌شود و معماری و کنده‌کاری­های این دروازه به 130 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و از آن یک جاذبه تاریخی خیره‌کننده ساخته است.

تور آنتالیا-کاماپرس

برج ساعت؛ نماد باشکوه باستانی آنتالیا

برج ساعت، یکی از معماری‌های تاریخی و قدیمی منطقه کالیجیکی است که از زمان عثمانیان به جای مانده و به نوعی نماد استواری و پایداری ترکیه محسوب می‌شود. بنای قدیمی برج همراه با ساختمان‌های مدرن، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل همراه با پوشش سبز، تناقض عجیب و متفاوتی به این منطقه بخشیده است. ساختار برج ساعت شامل سه بخش رصدخانه، رستوران و بخش ساعت می‌شود. در بخش رصدخانه که در طبقه پنجم آن قرار گرفته، چشم‌اندازی زیبا از آثار تاریخی و دریای این منطقه پیش روی چشمان گردشگران به نمایش گذاشته است. در بخش رستوران نیز با چشیدن طعم دل‌انگیز غذاهای ترکی می‌توان لحظات لذت‌بخشی را در قلب این برج ساعت سپری کرد.

تور آنتالیا-کاماپرس

آبشارهای چشم نواز دودن

آبشارهای دودن آنتالیا مجموعه‌ای از زیباترین و اسرارآمیزترین آبشارهای زیبای این منطقه بوده و جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌شوند. گردش و پیک‌نیک در پارک، زیپ‌لاین، غارنوردی، قایق‌سواری و عکاسی از این طبیعت بکر و زیبا از جمله تفریحاتی هستند که می‌توان در زمان بازدید از آبشار دودن به آنها پرداخت. دوستداران طبیعت‌گردی به دور از هیاهو و شلوغی شهر به تفریحاتی همچون پیاده‌روی، ماهی­گیری، قایق‌سواری و کمپینگ در این منطقه می‌پردازند.

تور آنتالیا-کاماپرس

گشت و گذار در آمفی تئاتر آسپندوس

تئاتر آسپندوس علاقه‌مندان به بازدید از تاریخ کهن آنتالیا را به قلب خود جذب می‌کند. تئاتر رومی این منطقه تاریخی به عنوان بهترین تئاتر باقی‌مانده در جهان شناخته می‌شود و یکی از جاذبه‌های تاریخی برتر ترکیه محسوب می‌شود. گردشگران این منطقه می‌توانند علاوه بر بازدید از آمفی تئاتر باستانی، از آثار و ویرانه‌های تاریخی این شهر که بر فراز تپه‌های آن قرار گرفته و همین طور معبد آگارا دیدن کنند.

تور انتالیا-کاماپرس

اخذ آنلاین تورهای آنتالیا با آریاک سفر

آریاک سفر با داشتن 20 سال سابقه، یکی از معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی فعال در زمینه تهیه آنلاین بلیط هواپیما، برگزاری تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل و امثال آن به شمار می‌رود و همواره با داشتن کارشناسان و تورلیدرهای مجرب، تورهای جذابی را برای گردشگران فراهم کرده است. برای اطلاع از قیمت تورهای مختلف آنتالیا می‌توانید به وبسایت www.aryaktravel.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز