ثروت 22 مرد ثروتمند جهان از دارایی همه زنان آفریقا بیشتر است

آفریقا
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط آکسفام (سازمان بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر،گرسنگی وبی عدالتی) ثروت 22 مرد ثروتمند جهان از دارایی تمام زنان قاره آفریقا افزون‌تر است.

گزارش کاماپرس به نقل از سی ان ان ، آکسفام (سازمان بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی) تحقیقاتی درباره نابرابری در جهان انجام داده است. بر اساس این تحقیقات نابرابری در جهان به دلیل سیستم‌های اقتصادی ایجاد می‌شود که خلق‌کننده تبعیض‌های خارج از کنترل هستند. این سیستم‌ها بسیاری از زنان را از جمع آوری ثروت محروم می‌کنند اما به میلیاردرهایی که برای جامعه کاری انجام نمی‌دهند، اجازه  می‌دهند بر ثروت خود بیفزایند. این موسسه خیریه خواستاراین است که دولت‌ها، سیاست‌هایی اجرا کنند که مسئولیت زنان در مراقبت از کودکان وسالمندان که اکثرأ بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود را کم کند. همچنین این موسسه، مالیات بالاتر برای ثروتمندان و دریافت هزینه‌های بیشتر از آن‌ها برای مراقبت از کودکان و ارتقاء بهداشت در جهان پیشنهاد داده است. گزارش سالانه آکسفام درباره نابرابری، پیش از برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در “داووس” سوئیس که هرساله بسیاری از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین افراد جهان را گرد هم می‌آورد، منتشرشده.

در این  گزارش آمده است:

– 2153 میلیاردر جهان از 4.6 میلیارد نفر جمعیت دنیا، ثروت بیشتری دارند.

– 1درصد از ثروتمندترین افراد جهان، بیش از 2 برابر از6.9 میلیارد نفر جمعیت دنیا ،ثروتمندتر هستند.

راز آسمان پایتخت

– ارزش سالانه کارهای مراقبتی بدون دریافت حقوق توسط زنان 10.8تریلیون دلار است.

این گزارش نشان می‌دهد که رهبران جهان به‌اندازه کافی برای نابودی فاصله طبقاتی بین فقرا ثروتمندان تلاش نمی‌کنند. این گزارش بر سیاست‌هایی متمرکزشده که به مردان اجازه می‌دهد تا بر رده‌های بالای تجارت و دولت مسلط شوند و نابرابری اقتصادی بر پایه نابرابری جنسیتی استوار باشد. ضمن این تحقیقات نشان می‌دهد زنان باکار ارزان بدون اینکه دولت از آن‌ها پشتیبانی کند از اقتصاد کشورشان حمایت می‌کنند. در این سیستم اقتصادی مبتنی بر تبعیض جنسیتی، تعداد زیادی از زنان کار بدون مزد انجام می‌دهند و پول در جیب افراد معدودی قرار می‌گیرد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط آکسفام، افزایش جمعیت و کاهش خدمات عمومی تهدیدی است که به افزایش نابرابری‌های بیشتر می‌انجامد .یافته‌های این پژوهش‌ها نشان می‌دهد می‌توان نابرابری اقتصادی را از بین برد اما این امر به تلاش همگانی و تصمیم‌گیری‌های جسورانه نیاز دارد. آکسفام در این گزارش تصریح کرده است اگر دولت هابرای راه‌اندازی سیستم‌های تامین اجتماعی ملی، خدمات عمومی رایگان وافزایش مالیات برای افراد ثروتمند تلاش کند، نفوذ تبعیض‌آمیز شرکت‌ها و افراد ثروتمند بر ثروت‌های جهان محدود می‌شود. از سوی دیگر برخی معتقدند  ثروتمندان رکن اصلی یک سیستم سرمایه‌داری موفق‌اند که ثروت آفرینی آن‌ها طبقه متوسط جامعه را تشکیل داده و پشتیبانی می‌کند اما عده‌ای دیگر باور دارند که دریافت مالیات‌های سنگین‌تر از این افراد باعث می‌شود  دنیای عادلانه‌تری داشته باشیم.

 

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز