توجیه های عجیب درباره باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

ژیوار

تصادف زنجیره‌ای استان خوزستان و باز نشدن ایربگ هیچ یک از خودروها، حواشی زیادی را برای خودروسازان داخلی و سازمان ملی استاندارد کشور در پی داشت. تا جایی که درباره ناکارآمدی ایربگ‌ها در این تصادف دلایل عجیبی و بهانه تراشی‌های جالبی از سوی مقامات مسئول مطرح شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسئله باز نشدن ایربگ‌ها این بار اعتراضات زیادی را در پی داشت و باعث شد حتی عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور، هم به این موضوع واکنش نشان دهد.

به دنبال افزایش شکایت‌ها نسبت به این اتفاق، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، اعلام کرد اکثر خودروهای آسیب دیده دارای ایربگ بودند، اما این تصادف چون از عقب اتفاق افتاده، این ایربگ‌ها عمل نکردند. ضمن اینکه احتمالا سرعت حد فاصل دو خودرو کمتر از 15 کیلومتر بوده و یکی از دلایل دیگر باز نشدن کیسه‌های هوا هم به این موضوع باز می‌گردد.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

اما جهانی به این صحبت واکنش نشان داده و گفته خودرویی که از عقب تصادف کرده، قاعدتا خودرو قبلیش از جلو با آن برخورد داشته؛ این گفته‌های دبیر انجمن خودروسازان تعجب برانگیز است! در واقع 60 خودرو از جلو با هم برخورد کرده‌اند و چطور ممکن است تصادف از عقب یک خودرو و باز نشدن ایربگ آن به 60 خودرو دیگر تسری پیدا کند؟!

خودروسازان به فکر ایمنی مردم باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی ترافیک پلیس راهور معتقد است مسئولان به جای پاسخ غیرفنی و دور از منطق و همچنین مخدوش کردن افکار عمومی با این نوع سخنان، باید به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی خودروها به علاوه افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود باشند. این اقدامات گذشته از اینکه در راستای وظایف محول شده است، گامی در جهت افزایش ایمنی مردم در سراسر کشور محسوب می‌شود.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز