باز نشدن ایربگ یا باز شدن چرخ خودرو ؛ مسئله این است!

لست سکند

طی تصادف زنجیره‌ای که در استان خوزستان رخ داد، بیشتر از 50 نفر مصدوم و تعدادی کشته شدند. در جریان این تصادف ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران، بیان کرده که نواقص خودروهای ایرانی بسیار زیاد است. باز نشدن ایربگ در تصادفات با سرعت بالا در تهران بسیار رخ داده و به نظر اگر رانندگان در پیچ جاده‌ها شتاب زیادی داشته باشند، چرخ خودرو باز خواهد شد!

مسئله امکانات و ایمنی خودروها مدت‌هاست از سوی بسیاری افراد مورد انتقاد قرار می‌گیرد. این مسائل هنگام تصادفات بیشتر بروز می‌کند. مخصوصا که در این فصل معمولا خطر رانندگی بیشتر می‌شود و تصادفات زنجیره‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

پیمان پیرایش، مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، اعلام کرده که درباره تصادف زنجیره‌ای که بیستم دی ماه در خوزستان رخ داد، مکاتباتی با پلیس راهور ناجا در مورد ارسال سریع گزارش مربوط به ایربگ خودروها انجام شده است.

بدر تصادف اخیر مسئله باز نشدن ایربگ خودروها توجه عمده افراد را به خود جلب کرد. پیرایش درباره مسئله عدم نظارت بر کنترل کیفیت خودروهای داخلی و باز نشدن ایربگ‌ها گفت: ایربگ یک بالش نرم نیست؛ بلکه کیسه هوایی است که با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت باز می‌شود. در صورتی که سرعت و شرایط مورد نظر درباره باز شدن ایربگ وجود نداشته باشد، باعث آسیب به فرد خواهد شد.

به همین دلیل خودروساز در سمت سرنشین آپشنی قرار داده که به وسیله آن می‌توان ایربگ را غیرفعال کرد. با این حال سازمان استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از پلیس راهور ناجا خواسته تا به این مجموعه اجاره دهد یک تیم تخصصی برای بررسی فنی خودروها در پارکینگ مربوطه اعزام کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز