معاینه فنی برای این خودروها رایگان است !

لست سکند

به گفته مدیرعامل معاینه فنی شهر تهران با ورود به سال جدید میلادی، وسایل نقلیه وارداتی مدل 2018 نسبت به ماه تولید، نیازمند معاینه فنی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، حسین مقدم به معاینه فنی خودروهای وارداتی 2018 اشاره کرد و گفت: با ورود به سال جدید میلادی وسایل نقلیه مربوط به 2018 باید معاینه فنی انجام دهند. وسایل نقلیه شخصی و دولتی هر 4 سال یکبار و وسایل عمومی هر یکسال یکبار نیاز به معاینه فنی دارند. همچنین موتورسواران نیز طبق قانون صحت از عملکرد فنی و برای کنترل آلایندگی‌ها باید از وضعیت سلامت فنی موتور خود با پرداخت 12 هزار تومان آگاه شوند.

بیشتر بخوانید:

مقدم افزود: معاینه فنی با هدف کنترل ایمنی  و همچنین انتشار آلایندگی صورت می‌گیرد که در زمان مشخص شده وسایل نقیله نیازمند انجام این معاینه هستند و موتور هم یکی از وسایل نقلیه است که از این قانون مستثنی نیست.

راز آسمان پایتخت

همچنین طبق قانون گواهی معاینه فنی تا زمانی اعتبار دارد که خودرو دچار نقص فنی نشود یا آلودگی ایجاد نکند. البته گفتنی است خودروهایی که پس از معاینه فنی تجهیزات غیراستاندارد مانند گارد و … را بر وسایل نقلبه خود سوار می‌کنند، توسط پلیس متوقف شده و معاینه فنی آن‌ها باطل خواهد شد.

معاینه فنی رایگان برای تاکسی ها

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از رایگان بودن مراجعه اول معاینه فنی تاکسی در پنج مرکز شهر تهران، یعنی مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش خبر داد و گفت: تاکسی هایی که پروانه تاکسیرانی معتبر و قابل استعلام داشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان از این خدمت رایگان استفاده کنند.

مقدم در آخر گفت: هزینه مراجعه اول خودروهای سبک برای معاینه فنی 47 هزار تومان است. خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون باید هر 6 ماه یکبار و خودروهایی با عمر بالای ده سال هر 3 ماه یکبار باید معاینه فنی خود را تجدید کنند.

لازم به تاکید است تاکسیرانان می‌توانند در تمامی مراکز، معاینه فنی انجام دهند و 5 مرکز اعلام شده در بالا، صرفا برای مراجعه اول رایگان در نظر گرفته شده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز