تعطیلات چطور نرخ دلار را کاهشی کرد؟ + پیشبینی قیمت تا آخر سال

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرس
ژیوار

در ابتدای روز شنبه، دلار تلاش کرد تا وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شود و در پایان ساعات معاملاتی به قیمت حوالی ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. آمارها نشان می‌دهد که فروشندگان قصد دارند قیمت را دوباره به کانال ۵۵ هزار تومان برسانند.

به گزارش کاماپرس، با وجود افت قیمتی در بازار دلار، بازار طلا که معمولا وابستگی زیادی به این بازار دارد، تغییرات چندانی نداشت. به‌طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید تنها حدود ۱۰هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه افزاش پیدا کرد. این موضوع حاکی از عدم تاثیرپذیری معامله‌گران طلا از بازار دلار در این روز معاملاتی است.

حال باید منتظر باز شدن بازار بود و دید که فروشندگان چه فشاری به بازار می‌آورند. یکی از نکاتی که باید در معاملات روز شنبه در نظر گرفته شود، قرار گرفتن این روز معاملاتی بین دو روز تعطیل جمعه و یکشنبه است.

در ایامی مانند این روزها، فعالیت بازیگران اصلی بازار به شدت کاهش می‌یابد و قیمت‌ها معمولا توسط بازیگران خرد بازار تعیین می‌شود. بنابراین، معاملات روز دوشنبه می‌تواند نشان دهد که آیا قیمت دلار به سمت کاهش یا رشد خواهد رفت.

مشخص است که دلار در کانال ۵۴ هزار تومانی کار سختی در پیش ندارد هرچند که از بالاترین قیمت خود یعنی ۵۸ هزار تومان افتی حدودا ۵ درصدی و حدود ۳ هزار تومانی داشته است. از نظر روانی، احتمالا خریداران در این محدوده به قیمت واکنش نشان دهند و کاهش عوامل و دلایل رشد قیمت دلار در بازار، پشتیبان اصلی افت قیمت دلار خواهد بود.

دریان سفر امید

فروکش کردن تنش‌های سیاسی و کاهش درگیری‌های نظامی در غرب خاورمیانه از عوامل اصلی است که ممکن است قیمت دلار را کاهش دهد. به نظر می‌رسد که هیجان هفته‌های گذشته در بازار کمتر شده است و احتمالا فروشندگان تمایل دارند تا قیمت را دوباره وارد کانال ۵۵ هزار تومان کنند. البته باید دید بازار تا انتهای امروز چه واکنشی به معاملات بازار نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

در روز شنبه، بازار معاملات دلار نزولی بود، اما طلا اعتنای چندانی به این افت قیمت دلار نشان نداد. این نشان از آن دارد که معامله‌گران طلا تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار نگرفتند و هنوز انتظار کاهش قیمت دلار را ندارند. سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه به کار خود پایان داد. اما نیم‌سکه و ربع‌سکه کاهشی ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشتند.

به نقل از دنیای اقتصاد، این افت و رشد بازار طلا بیشتر متاثر از معاملات بود و چندان از جو روانی حاضر در بازار دلار پیروی نکرده است.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز