تعرفه واردات خودرو روی خط شرایط ویژه

واردات خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر صنعت، معدن و تجارت همه افراد نمی‌توانند خودرو وارد کنند و صرفا طبق آیین‌نامه‌ای که ابلاغ خواهد شد امکان واردات خودرو وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،هفته گذشته و  پس از مدت‌ها آیین نامه واردات خودرو اعلام شد اما خبرها حاکی از این است که در این آیین نامه به موضوع تعرفه واردات اشاره‌ای نشده و بنابر گفته مسئولان تعرفه ورود خودرو  شناور بوده و به نحوه فروش خودرو بستگی دارد.

به گفته علی بهادری جهرمی- سخنگوی دولت تعرفه واردات خودروها، با توجه به نوع خودرو و میزان حمایت از واردات خودروهای اقتصادی که کمک‌کننده به طبقات متوسط به پایین جامعه باشد و همچنین فناوری که به کشور می‌آید مشخص خواهد شد

براین اساس مقرر شده که متناسب با خودروهای مختلف، یک مصوبه‌ یا آیین‌نامه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی و احتمالا وزارت اقتصاد تدوین و متناسب با خروجی‌های مختلف، تعرفه‌ تعریف شود .

این درحالی است که طبق گفته سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت همه افراد نمی‌توانند خودرو وارد کنند و صرفا طبق آیین‌نامه‌ای که ابلاغ خواهد شد امکان واردات خودرو وجود دارد.

به گفته وزیر صمت طبق قانون مصوبه مجلس قید شده که برای واردات خودرو، حتما بایستی انتقال فناوری صورت گیرد و حتما نمایندگی رسمی شرکت خودرویی که قرار است وارد شود، در کشور وجود داشته باشد و امکان ارائه خدمات پس از فروش فراهم باشد،

بنابراین گزارش به گفته وزیر صمت آیین‌نامه درباره زمان اعلام تعرفه‌های واردات خودرو مشخص شده و واردکنندگان حائز شرایط ی دو هفته (تا ۱۸ شهریور) زمان دارند تا مدارک خودشان را ارائه دهند و وزارت صمت بعد از بررسی به متقاضیانی که فناوری کیفی و بهتری را ارائه کنند، مجوز خواهند داد تا خودرو وارد کنند.

براین اساس از جمله شرایط برای واردات خودرو این است که شرکت‌ها باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشند و باید اعلام کنند که در ازای واردات خودرو چه فناوری را به کشور وارد می‌کنند.

انتهای پیام

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز