دلار آبی و دلار سبز : 4 تفاوت مهم که متقاضیان دلار باید بدانند

این روزها تب خرید دلار دوباره بالا رفته است و خریداران این اسکناس علاوه بر ریسک خرید این ارز خارجی باید به تفاوت هایی که میان اسکناس های آبی و سبز دلار وجود دارد نیز توجه کنند.

به گزارش کاماپرس، خریداران دلار باید پیش از تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری خود به ریسک بالای این سرمایه گذاری توجه کنند و افت شدید قیمت این ارز خارجی را در اوایل پائیز 97 به یاد بیاورند. پیام های رئیس کل بانک مرکزی نیز نشان می دهد وضعیت ذخایر اسکناس دلار در کشور مناسب است و عوامل زمینه ساز افزایش نرخ دلار گذار هستند.

به هر حال عده ای از متقاضیان برای نیازهای ارزی خود نیازمند خرید این اسکناس هستند و در ادامه 4 تفاوت مهم بین اسکناس های 100 دلاری‌آبی و سبز را که پرتقاضاترین اسکناس های رایج در بازار ایران و سراسر جهان شمار می روند را مرور می کنیم.

1. دلار آبی و سبز موقع خرید تفاوتی ندارند ولی زمان فروش دلار سبز ارزان تر است

آریاک سفر

جالب است بدانید موقع خرید اسکناس 100 دلاری از واسطه ها یا صرافی ملی هیچ تفاوتی بین سبز و آبی آنها نیست. البته فروش این اسکناس به صرافی ملی نیز تفاوت رنگ موضوعیت ندارد اما اگر بخواهید اسکناس 100 دلاری خود را در بازار آزاد بفروشید، دلار‌آبی ،  100 تا 150 و حتی 200 تومان  از دلار سبز گران تر خریده می شود. پس به نفع شماست که هنگام خرید به این نکته توجه کنید و دلار آبی بخرید.

2. احتمال تقلبی بودن دلار‌آبی کمتر است

گران تر بودن اسکناس 100 دلاری آبی چنان بی حکمت هم نیست چرا که جزئیات فنی به کار رفته در این اسکناس به نسبت دلار سبز به مراتب بیشتر است و 100 دلاری های آبی کمتر جعلی از آب درمی آیند.

3. دلارهای سبز قبل از 2006 را نخرید

بازی یا سیاه بازی واسطه ها باشد یا هر دلیل دیگر، موقع فروش اسکناس های 100 دلاری که تاریخ درج شده روی آنها قبل از 2006 باشد، با مشکل و کم کردن قیمت مواجه می شوید پس بهتر است موقع خرید دقت کنید و قید 100 دلاری های سبز قبل از 2006 را هم بزنید.

4. اسکناس های چرک و چروک را نخرید

اگر می خواهید هنگام فروش دلارهای خود با ناز و بی میلی خریداران مواجه نشوید از خرید دلارهای چرک و چروک صرف نظر کنید. این توصیه مخصوصا وقتی به کار شما می آید که بازار به اصطلاح بریزد و خریدار کم شود، آن وقت است که خریداران کم شمار به بهانه هر چروک و خط روی 100 دلاری از قیمت آن خواهند کاست!

انتهای پیام

 

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “دلار آبی و دلار سبز : 4 تفاوت مهم که متقاضیان دلار باید بدانند

  1. اکبرقلیزاده گفته:

    بنظر میاد کاربران گرامی مطلب را با دقت بیشتری بخوانند
    ممنون از اطلاع رسانی
    اکبرقلیزاده از تهران

    • محمدرضا گفته:

      بله وقتی صرافی میخواد بفروشه فرق ندارد
      اما موقع خرید 10 هزار تومان بابت هر 100دلاری کم می‌کنه
      بازار آزاد 20تومن فقط در ایران ،،
      هیچ جای دنیا این فرق نیست 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  2. محمد حسین گفته:

    خیلی ممنون از راهنمایی های کامل و بی نقص تون تشکر یه خیلی خیلی ایوالله به نویسنده وجوینده مطلب خسته نباشید مفید بود

  3. حسین حاج قلی گفته:

    امروز بردم بفروشم یارو میگه ۲۰۱۸خورده روش قدیمی حساب میشه پرچ هام ریخت اخه چقد عو ض ی ش د ن بلانسبت بعضیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز